Op deze pagina vind je alle informatie over de actuele releases. Klik op de release en zie direct welke onderdelen aan de software zijn vernieuwd. Heb je vragen over de release? Neem dan contact op met onze service desk via 023 20 10 248.
Release notes 7 november 2025
Opgelost
- Het instellen van een Zorgmail-account werkte in sommige gevallen niet correct. Dit probleem is opgelost; het toevoegen van een account verloopt nu stabieler.
- Het deblokkeren en blokkeren van gebruikers functioneert weer zoals verwacht.
- Prestatiecode 1960 kwam niet in het overzicht onvolledig terecht als er geen geboortedatum was ingevuld. Nu verschijnt een patiënt zonder geboortedatum alsnog in het overzicht wanneer deze gedeclareerd wordt. Let op: dit gaat over geforceerd gedeclareerde patiënten.
- Een niet-actieve verwijzer kon eerder nog geselecteerd worden, bijvoorbeeld bij de eindevaluatie. Vanaf nu zijn alleen actieve verwijzers te selecteren.
- Bij het agenda-overzicht kon er soms een onjuiste datum verschijnen. Dit is nu opgelost.
Feedback
We waarderen je feedback! Heb je vragen of opmerkingen? Laat het ons weten.
Vorige releases:
Nieuw
Patiëntgegevens printen Je kunt nu via Statistieken → Administratieve overzichten → Patiëntgegevens een overzicht maken van je patiënten. Handig voor bijvoorbeeld mailings, omdat je alle e-mailadressen in één keer ziet. Bij de export mogelijkheid kies je een periode, medewerker en instromend, uitstromend of patiënten in behandeling. Bij het informatie icoontje kunt je meer lezen over welke filters je kunt gebruiken voor een bepaalde uitkomst.
Let op:
- Om toegang tot deze functionaliteit te krijgen, ga naar Instellingen → Gebruikersgroepen → kies je groep → een vinkje zetten bij 'Patiëntenbeheer' onder 'Patiënt'.
- De data die je krijgt is van de patiënten aan wie een prestatie code hangt in het EPD.
- Dus niet van de patiënten met alleen een abonnement of dienst afspraak.
Opgelost
De problemen met het versturen van de online vragenlijsten zijn in deze release opgelost.Nieuw
Creditering van behandelingen bij geblokkeerde dossiers Het is nu mogelijk om behandelingen te crediteren, ook wanneer er een blokkade op het dossier staat. Hoewel er geen nieuwe declaraties kunnen worden aangemaakt voor een geblokkeerd dossier, kunnen wel creditnota's worden gegenereerd voor bestaande behandelingen. Batch-verzending van creditnota's naar verzekeraars Het is nu mogelijk om meerdere creditnota's tegelijkertijd te versturen naar de verzekeraar. Direct een intern bericht sturen vanuit een notitie Het is nu mogelijk om vanuit een dag notitie een bericht te maken en dit direct te versturen naar één medewerker. De medewerker wordt automatisch vooraf ingevuld op basis van wie de eerste afspraak, het bezoek of de indicatie heeft. Als er een groep wordt gekozen met slechts één medewerker, wordt nu de naam van de medewerker weergegeven in plaats van de groepsnaam. Dashboard berichten beantwoorden Er is een verbetering doorgevoerd voor het beantwoorden van dashboard berichten. Je kunt nu op beantwoorden klikken, waarbij de collega wordt geselecteerd aan wie je het antwoord wilt geven. Wanneer je een naam typt en de medewerker hebt geselecteerd, blijft de getypte tekst niet meer staan in de zoekbalk. Algemene verbeteringen Diverse kleine verbeteringen en optimalisaties zijn doorgevoerd om de gebruikerservaring te verbeteren.Nieuw
Naam link van online in te vullen klinimetrie Patiënten zien nu de naam van de klinimetrie in plaats van alleen de tekst vragenlijst 1 en zo verder:
Link naam Mollie aangepast
De Mollie-link toont nu de tekst “Klik hier om de betaling te starten”.
Let op: alleen nieuwe facturen gebruiken deze tekst. Verbeteringen
LDF en SKF aanpassing Er is een aanpassing gedaan aan de aanlevering van data naar Keurmerk en LDF. Toestemmingsverklaringsvinkje Toestemmingen blijven nu bewaard zoals bedoeld. Ze blijven nu correct op een groen vinkje staan. Afspraakbevestiging en herinneringen Afspraakherinneringen werken nu beter:- Wanneer je een afspraak verwijdert voordat de herinnering wordt verstuurd, ontvangt de patiënt geen herinnering.
- Bij het wijzigen van een afspraak ontvangt de patiënt geen dubbele herinnering, alleen een melding voor de nieuwe tijd/datum.
Verbeteringen
Combipolis Er is een verbetering doorgevoerd voor patiënten die verzekerd zijn bij twee verschillende verzekeraars: een basisverzekering bij verzekeraar X en een aanvullende polis bij verzekeraar Y. Soms werd er een verkeerd polisnummer meegestuurd, waardoor de verzekeraar de declaratie afkeurde. Dit probleem is voor toekomstige declaraties opgelost. Voor declaraties die al geweest zijn, zullen we in de loop van volgende week een actie uitvoeren. Praktijken waarbij dit gespeeld heeft zullen een dashboard bericht krijgen hierover. Mollie QR-code werkt weer De QR-code op facturen met Mollie-betaallink werkt nu weer correct. Reden beëindigen behandelproces verplicht Het keuzemenu 'Reden beëindigen behandelproces' is nu verplicht geworden. Dit is nodig voor de data-aanlevering aan het LDF. Algemene verbeteringen Tijdens de vakantieperiode hebben we het programma robuuster gemaakt voor betere prestaties en stabiliteit.Nieuw
Mollie-betaallink & QR-code op je factuur Je kunt nu direct een Mollie-betaallink of QR-code toevoegen aan je facturen. Zo betaalt de patiënt in één klik of scan.- Maak een Mollie-account aan als je deze nog niet hebt: https://help.mollie.com/hc/nl/articles/210709969-Hoe-maak-ik-een-account-aan
- Kopieer je Live API-key (API sleutel) uit Mollie: https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360023732273-Wat-is-een-API-key
- Ga in FRM naar Instellingen → Koppelingen → vink Mollie aan → tab Mollie → plak de API-key (API-sleutel) → Opslaan.
- Voeg in je factuursjabloon de twee nieuwe rechtermuisknop-opties toe om de link en/of QR-code op de factuur te tonen.
De link of QR-code verschijnt alleen op facturen die je ná het activeren van Mollie aanmaakt. Bestaande (reeds aangemaakte) facturen kun je niet automatisch voorzien van een betaallink of QR-code.
- Printen (ook als PDF)
- Downloaden als .zip
- Exporteren als CSV
Verbeteringen
- Agenda-notitie wordt automatisch opgeslagen zodra je hem maakt.
- Facturen mailen: in het facturenoverzicht zie je nu wanneer de laatste mail is gestuurd en welk type factuur is verzonden (debet, credit of herinnering). Klik op de drie puntjes helemaal rechts op de regel van de patiënt om een factuur (opnieuw) te mailen. Je kunt bovendien meerdere restitutienota’s tegelijk versturen.
- Berichtencentrum op de patiëntenkaart: klik op “+” om direct een bericht of actie voor de geselecteerde patiënt aan te maken.
Nieuw
Verstuur facturen nu veilig via e-mail met de HCI BerichtenBox
Je kunt nu eenvoudig en veilig facturen per e-mail naar je patiënt versturen via de HCI BerichtenBox. De patiënt ontvangt een e-mail met een melding dat er een factuur klaarstaat. Via de link in de e-mail logt de patiënt in met een eenmalig wachtwoord, dat ook per e-mail wordt verstuurd. In onze beveiligde omgeving kan de patiënt de factuur direct downloaden. Voorwaarden:- Er is een geldig e-mailadres van de patiënt bekend.
- De patiënt heeft toestemming gegeven voor communicatie per e-mail.
- Deze toestemming vind je onder Patiënt > Toestemmingen.
Nadat de factuur is verzonden ontvangt de patiënt een e-mail die er als volgt uitziet:
Door op de link te klikken opent het volgende venster:
Als de patiënt op ‘Verstuur login code’ klikt, krijgt hij direct een nieuwe e-mail met een tijdelijke inlogcode.
Met deze code kunnen zij vervolgens inloggen en dan zien zij het bericht met een download knop van de factuur:
Belangrijk om te weten:
- Je kunt nog geen factuur sturen met een behandeling én een abonnement tegelijk. Stuur deze apart.
- Per verzending kun je maar één type sjabloon kiezen.
- De factuur wordt verstuurd als PDF.
- Je kunt meerdere facturen tegelijk mailen.
- Met de knop ‘Mail restitutie’ kun je een restitutienota versturen.
- Het onderwerp en de tekst van de e-mail kun je nu nog niet aanpassen.
Berichtencentrum bij de patiënt
Je ziet nu op de patiëntpagina een nieuw menu-item: ‘Berichtencentrum’. Hier vind je alle berichten, acties en Zorgmails die aan deze patiënt zijn gekoppeld. Koppelen van een Zorgmailbericht Ook kun je nu bestaande berichten, acties en Zorgmails achteraf koppelen aan een patiënt. Ga naar het berichtencentrum (icoontje van de envelop rechtsboven) > open het bericht of de Zorgmail > klik op de nieuwe knop ‘Patiënt selecteren’.Verbeteringen
Waarschuwing bij LDF en SKF Als je gegevens aanlevert aan LDF of SKF en je vinkt de vakjes aan, krijg je nu een waarschuwing. Dit voorkomt dat je per ongeluk data verstuurt zonder geldige registratie bij LDF/Nivel of SKF. Sneller plannen van afspraken Bij het maken van een nieuwe afspraak springt de cursor automatisch terug naar het veld ‘Patiënt’. Dat werkt sneller, vooral als je meerdere afspraken achter elkaar plant. Toekomstige afspraken printen In de agenda kun je nu makkelijk toekomstige afspraken downloaden. Klik op de knop ‘Download toekomstige afspraken’ en er wordt een PDF gemaakt die je direct kunt printen.Nieuw
Retourinformatie bij declaraties zichtbaar In het tabblad Declareren, via Retourinformatie, is de retourinformatie nu inzichtelijk bij de factuur en kan deze ook worden gedownload.
Naam medewerker in afspraakbevestiging aangepast De weergave van de medewerker in afspraakbevestigingen is verbeterd. Voortaan wordt de naam weergegeven als: voornaam achternaam, in plaats van achternaam voornaam.
Trajectoverzicht verbeterd In het trajectoverzicht blijft je geselecteerde status behouden wanneer je terugkeert naar de overzichtspagina.
Ook werken de pijltjes weer goed na het uitvoeren van een berekening. Hierdoor kun je eenvoudig van maand naar maand wisselen op basis van je ingestelde filters, zonder de periode handmatig aan te passen.Verbeteringen
Restitutienota: voettekst netjes op factuur Bij het printen van een restitutienota werd de voettekst eerder te hoog geplaatst, waardoor deze over de factuurregels viel. Dit is nu gecorrigeerd.
Telefoonnummer meegestuurd naar Twinfield Bij de export naar Twinfield worden nu ook telefoonnummers van patiënten meegestuurd. Dit betreft:
- Het telefoonnummer
- Het mobiele nummer (indien ingevuld)
Retourinformatie bij samenwerkingsverbanden Wanneer je declareert namens een samenwerkingsverband (zoals bij GLI-prestaties), werd de retourinformatie eerder niet goed opgehaald. Dit werkt nu zoals verwacht.
Rapportage voorbeeld weer zichtbaar Bij het maken van een rapportage is het weer mogelijk om eerst een voorbeeldweergave te openen voordat je deze verzendt.
Aanlevering LDF en Keurmerk oudere dossiers We hebben een verbetering doorgevoerd in de aanlevering aan het LDF en het Keurmerk, specifiek voor patiënten met een indicatie die is aangemaakt in de oude versie van FysioRoadmap.
Algemene systeemverbeteringen Achter de schermen zijn technische verbeteringen doorgevoerd voor betere prestaties en stabiliteit van het systeem.
Nieuw
Overzicht trajecten – bijvoorbeeld voor ZorgTopics of Chronisch Zorgnet (statistieken)In dit overzicht kun je met behulp van filters bijvoorbeeld alle openstaande dossiers bekijken die nog afgesloten moeten worden voor de declaratie. Dit is een eerste versie. We zijn benieuwd naar jullie feedback!
Verbeteringen
Zorg en Herstel-pakket Aanpassing voor declareren Fysiotherapeutische nazorg Er is een wijziging in de software voor het declareren van fysiotherapeutische nazorg. Deze functie werkt alleen voor de volgende pakketten:- Zilveren Kruis – Basis Plus Module
- FBTO – Module Zorg en Herstel
- Interpolis – Zonder Meer, Meer Zeker en Zonder Zorgen
Nieuw
Instellen van declaratiehistorie per gebruikersgroepBij Instellingen > Gebruikersgroepen kun je nu per groep aangeven of medewerkers de declaratiehistorie mogen inzien. Ook kun je instellen of ze facturen direct vanuit de agenda mogen printen. De namen van de onderdelen zijn aangepast en sluiten nu beter aan op de overzichten.
Debiteurnummer zichtbaar bij Twinfield-koppeling
Er is een nieuw veld toegevoegd voor het Twinfield-nummer. Dit wordt zichtbaar zodra er een actieve koppeling is. Je vindt het nummer bij: Patiënt > Financieel > onder Relatienummer.
Uitgebreidere zoekoptie geboortedatum
Je kunt nu geboortedata zoeken met meerdere formaten. Naast --.--.---- werkt ook ../..../.....
Verbeteringen
Zorgtopics - Declaraties Zilveren Kruis De onjuiste melding over een verplichte intake is verwijderd. Diagnosecode-lijst De uitleg over de geldigheidsduur van diagnosecodes (bij het uitroepteken) klopte niet. Dit is aangepast. Eigen prestatiecodes naar Infomedics Je kunt nu eigen prestatiecodes aanleveren bij Infomedics, zolang ze onder codelijst 999 vallen. Vinkje 'Eerste aandoening' bij nieuwe indicatie Bij het aanmaken van een nieuwe indicatie stond het vinkje ‘Eerste aandoening’ soms niet automatisch aan. Dit is nu verholpen. Foutmelding bij openen rapportagescherm Er trad soms een fout op bij het openen van de eindrapportage. Deze fout is opgelost.Nieuw
Onvolledige declaraties door ontbrekend BSN Tijdens het factureren verscheen er eerder een onduidelijke foutmelding wanneer het BSN en/of verzekerdennummer ontbrak. Daarbij was niet zichtbaar bij welke patiënt de gegevens ontbraken. Dit is nu verbeterd: patiënten met ontbrekende gegevens worden eerst weergegeven in het overzicht ‘Onvolledig’. BSN toegevoegd aan de online planner Bij het maken van een online afspraak is het nu mogelijk om een BSN in te voeren. Wanneer BSN, geboortedatum en de naam overeenkomen, koppelt FysioRoadmap de afspraak automatisch aan een bestaande patiënt. Zo worden dubbele patiëntdossiers voorkomen.Verbeteringen
Restitutienota vanuit agenda Wanneer er direct een factuur vanuit de agenda werd afgedrukt, was het niet mogelijk om een restitutienota te selecteren. Dit is nu aangepast: je kunt voortaan zelf kiezen welk type factuur je wilt gebruiken. Herinneringsmail intake met werkende link De herinneringsmail voor de online intake werkte eerder niet en kon daardoor niet worden gebruikt. Dit probleem is nu opgelost. Diagnose ‘urine-incontinentie’ beschikbaar voor jongeren onder 18 De diagnose urine-incontinentie (code 6486) is nu ook beschikbaar voor aanspraakcodes 003 en 009. COV-check uitgebreid De COV-check houdt nu ook rekening met de overlijdensdatum van de patiënt. Statusoverzicht medewerkersdossier - 28 dagen Patiënten worden nu gefilterd op zowel de indicatiedatum als de afspraakdatum binnen de gekozen periode. Voorheen werd alleen de indicatiedatum gebruikt. Declareren zonder keuze DTF of Verwijzing Het was mogelijk om een anamnesekaart aan te maken zonder aan te geven of de patiënt via een verwijzing of via DTF (Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie) is binnengekomen. Ook kon de afspraak in dat geval gewoon gedeclareerd worden. Dit is nu aangepast: wanneer deze informatie ontbreekt, wordt de afspraak automatisch weergegeven in het overzicht ‘Onvolledig’.Zorgtopics
Exclusie redenen toegevoegd In overleg met Zorgtopics hebben we nieuwe redenen toegevoegd.- Taalbarrière/beperkte cognitie
- Ernstige comorbiditeiten
- Recente (<1 jaar) operatie aan te behandelen klacht
- <3 maanden zwanger (alleen exclusiereden voor lage rug)
- Patiënt heeft een chronisch indicatie
- Patiënt is jonger dan 18 jaar
- Patiënt komt niet in aanmerking voor productfinanciering
Nieuwe functies
Dossierstatus per medewerker Je kunt nu filteren op het soort dossier, net zoals bij het overzicht van de praktijk. Je kunt kiezen uit drie methodes:- Instromende patiënten: indicaties die gestart zijn in de geselecteerde periode.
- Uitstromende patiënten: indicaties die afgerond zijn in de geselecteerde periode.
- Patiënten in behandeling: alle indicaties waarbij een afspraak in de agenda staat binnen de geselecteerde periode, ook als de indicatie buiten de periode gestart is.
Dossierstatus praktijkoverzicht
Vanuit dit overzicht kun je nu via het icoontje met de drie puntjes of de rechtermuisknop:
- Berichten of acties naar de medewerker sturen
- Direct naar het dossierstatus-overzicht van die medewerker schakelen
Beweegprogramma’s (o.a Valpreventie)
Je hoeft geen diagnosecode meer in te vullen. De diagnosecode en -lijst blijven leeg en je krijgt geen foutmelding meer over onvolledigheid. Zo kun je gewoon declareren.
Let op: werk je met valpreventie? Download dan het beweegprogramma-contract via Stambestanden > Verzekeraar > Contracten. Gebruik alleen de juiste prestatiecode uit de prestatiecodelijst 081.
Feedback chronische indicatie
Op basis van jullie feedback na de vorige release hebben we het volgende aangepast:
- Het kader boven de tabel ververst automatisch na een actie.
- Je kunt nu via de rechtermuisknop of via het icoontje met drie puntjes direct de geldigheidsduur aanpassen (tabblad 'Financieel' van de indicatie).
Opgelost
Omzetoverzicht printen/exporteren De foutmelding is opgelost. GLI op de restitutienota De foutmelding is opgelost. Anamnese kaart openen De foutmelding die soms verscheen is opgelost. Aanlevering aan Infomedics De praktijk-AGB is nu verplicht en de zorgaanbiedersoort staat nu standaard op ‘2’ in plaats van ‘3’.Nieuwe functies
Chronische indicatie overzicht- Via de tab Statistieken – Management overzichten is er een nieuw overzicht beschikbaar, genaamd 'Chronische indicatie overzicht'.
- Peildatum instellen: Kies een datum (datum van vandaag). Je ziet dan alle patiënten van wie de chronische indicatie binnen 30 dagen verloopt.
- Oranje bolletje: Patiënten bij wie de indicatie na de peildatum verloopt, krijgen een oranje bolletje.
- Bewerk indicatie: Pas meteen de geldigheid van de indicatie aan.
- Anamnese: Ga direct naar de anamnesekaart van de patiënt.
- Nieuw bericht: Stuur makkelijk een bericht naar een medewerker.
- Nieuwe actie: Zet een actie uit om later op te volgen.
- Performance-Oriented Mobility Assessment (POMA)
- Active Straight Leg Raise (ASLR) - versie 2
- Fear Avoidance Beliefs Questionnaire - Dutch version (FABQ-DV) Bloeddruk meting
- Pijn Coping en Cognitie Lijst (PCCL)
- Functional Gait Assessment (FGA) - Parkinson specifiek- versie 2 > Dit is een geüpdatet versie
- Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency (BOT-II)
- Ottawa Ankle Rules (OAR)
- OCI-PGP
- De Rivermead Post-Concussion Symptoms Questionnaire (NL)
- Mini Balance Evaluation Systems Test (Mini-BESTest) - versie 2 > Deze is aangemaakt omdat er een geüpdatet vragenlijst is i.v.m. de aanlevering.
Verbeteringen
Rapportage versturen- Rapportages versturen of printen is nu makkelijker. Je hoeft niet meer op de knop ‘vorige’ te klikken om dit te doen.
- De prestatiecodes die je met een verwijzing bij de zorgverzekeraar moet indienen, zijn aangepast. Zet je een prestatiecode op een DTF en blijkt dat deze altijd met verwijzing moet? Dan krijg je een melding van onvolledigheid.
- Bij het schrijven van een rapportage via de eindevaluatie, krijg je nu een melding met ‘Weet u het zeker?’ als je een extra rapportage toevoegt.
- We hebben praktijkgerichte problemen met declareren opgelost. Onze servicedesk heeft of zal de betrokken praktijken hierover informeren.
Nieuwe functies
CC toevoegen aan rapportage- Je kunt nu een CC toevoegen bij het maken van een rapportage.
- Bij het maken van een afspraak blijven je zoekcriteria nu staan als je wisselt naar de knop "Alle patiënten".
- Als de indicatiedatum en aanspraakdatum gelijk zijn, verschijnt de indicatie nu in het onvolledig overzicht.
- Bij Statistieken > Aanleveringen is nu de tegel SKF-aanleveroverzicht beschikbaar.
- Als je per ongeluk koos voor het niet meer declarabel stellen van een creditnota, kon je dit eerst niet zelf terugdraaien. Dat is nu aangepast: je kunt de behandeling(en) weer zelf facturabel maken.
Opgelost
COV-check 2024 werkt weer- Bij sommige praktijken werkte de COV-check voor 2024 niet. Dit is nu opgelost.
- Alle informatie uit het onderzoek, inclusief het inwendig onderzoek, wordt nu correct weergegeven in de conclusies.
- Bij een credit werd een verkeerd bedrag getoond. Dit is nu gecorrigeerd.
- De foutmelding bij de AGB-code van de Coöperatie was onduidelijk. Deze is nu helder.
- Na een COV-check verdween het aantal bij FBTO. Dit gebeurt nu niet meer.
- In alle overzichten kun je nu makkelijk terug naar boven scrollen met de nieuwe knop.
- De knop (rechtermuistoets) voor archiveren doet het weer zoals het hoort.
- Lange tekst in het SOEP-venster liep over het prullenbakje. Dit is opgelost.
- Bij het openen van een LDF-verslag verscheen een foutmelding. Dit is nu verholpen.
- Door een vertaalfout werd het euroteken een dollarteken op facturen. Dit is aangepast.
Nieuwe functies
Verjaardag melding- Melding in de side bar en dossier als een patiënt jarig is.
- Bij de anamnese kan je een standaard tekst invoeren. Als je op de TAB-toets drukt, navigeer je naar de volgende invul optie in de tekst.
- We hebben een knop toegevoegd die je van onderaan de lange lijst direct naar boven brengt. Er hoeft dus niet meer lang naar boven worden gescrold.
- Er is een vinkje toegevoegd voor het gebruik van partner achternaam. Als deze handmatig wordt uitgevinkt en op opslaan wordt geklikt, zal het veld bij partner naam leeg zijn.
Opgelost
- Afspraak duur verlengen/verkorten d.m.v. slepen en "Niet nagekomen" door rechter muistoets was niet mogelijk.
- Bekkenkaart: reeds afgenomen inwendig onderzoek gaf een foutmelding.
- Bij het ZorgkaartID nummer kwam een melding dat het 10 karakters moest zijn; dit is aangepast naar minimaal 6.
- SOEP velden waren te klein, dus deze zijn groter gemaakt zodat er meer inhoud in past.
- Dossier status overzicht kwam niet overeen met dossier status overzicht in indicatie.
- Verloningsveld kon niet leeg gemaakt worden nadat een optie was ingevuld.
- Er kwam een foutmelding bij het groter of kleiner maken van een afspraak in de agenda.
- Er kwam een foutmelding bij ontvangen berichten als er gesorteerd werd op “van” of “onderwerp”.
Nieuwe functies
Acties verwijderen/ archiveren- Acties op het dashboard en in het berichtencentrum kunnen nu verwijderd en gearchiveerd worden, zodat je niet een onnodige lange lijst van acties blijft houden:
- Zodra een ontvangen actie de status ‘voltooid’ krijgt, wordt deze direct gearchiveerd en verdwijnt hij van het dashboard.
- Zodra een verzonden actie van ‘voltooid’ naar ‘goedgekeurd’ gaat, wordt deze direct gearchiveerd en verdwijnt van de lijst.
- Volgens de DCSPH diagnosecode lijst mag Reumatoïde artritis diagnosecode 9390 zowel op code 009 als code 022 gedeclareerd worden. Dit is vanaf nu mogelijk in FysioRoadmap.
- Is de diagnosecode niet chronisch? Vink het veld ‘chronisch’ dan niet aan; de indicatiecode wordt automatisch op 009 gezet.
- Is de diagnosecode wel chronisch, vink het veld ‘chronisch’ dan wel aan; de indicatiecode wordt automatisch op 022 gezet.
- Volgens de DCSPH diagnosecode lijst mag COPD diagnosecode 2554 zowel op code 009 als code 022 gedeclareerd worden. Dit is vanaf nu mogelijk in FysioRoadmap.
- Is de diagnosecode niet chronisch? Vink het veld ‘chronisch’ dan niet aan; de indicatiecode wordt automatisch op 009 gezet.
- Is de diagnosecode wel chronisch, vink het veld ‘chronisch’ dan wel aan; de indicatiecode wordt automatisch op 022 gezet.
Opgelost
Zorgtopics High risk schouder zorgplan- Dit zorgplan is toegevoegd in de lijst van zorgplannen.
- Na afkeur van het traject, werden de behandelingen niet opnieuw declarabel gemaakt - dit is nu wel mogelijk.
- Bij de keuze ‘rapportage is reeds geschreven’ is het invulveld erachter aangepast. De betreffende rapportage kan nu geselecteerd worden.
- Bij sommige praktijken kwamen er foutmeldingen bij het openen van een dossier; dit is opgelost.
- Er was een onterechte foutmelding bij het doen van een eindevaluatie zonder een afspraak te hebben in de toekomst; dit is opgelost.
- Na de laatste update misten er nog zorgmails; deze hebben we alsnog verzonden en opgehaald.
- De dossierstatus van de indicatie liep een dag achter t.o.v. dossierstatus van de praktijk; dit is opgelost
- Er is een blokkade gezet op het verwijderen van een artikel als deze al gefactureerd is.
- Het is nu alleen mogelijk voor medewerkers met de juiste autorisatie om tarieven van de prestatiecodes vanuit de onvolledige declaratie aan te passen.
Nieuwe functies
Nieuw overzicht van dossier voortgang (praktijk dossier status overzicht)- We hebben een nieuw overzicht gemaakt dat inzicht geeft in de volledigheid van de dossiers. Dit wordt aangetoond aan de hand van percentages voor elk deel van het dossier. Je kunt ook kiezen om te filteren op bepaalde groepen medewerkers.
- Dit is een eerste versie van dit overzicht. We gaan deze functie in de toekomst uitbreiden.
Opgelost
Probleem met het maken van combinatiecodes- Er konden geen nieuwe combinatiecodes worden gemaakt met aliassen (andere namen voor dezelfde code). Dit werkt nu weer naar behoren.
- Als je de eindevaluatie uit een traject haalde, veranderde de status van de behandelingen. Dit is nu opgelost.
Documentatie
Raadpleeg hier de gebruikershandleiding voor praktijk dossier status overzicht.Aanpassingen voor declareren
- Aanvullende retour informatie downloaden: Bij de retour informatie is een nieuwe button toegevoegd, die het mogelijk maakt om de aanvullende informatie te downloaden (dit gebeurt alleen bij GDS declaraties en als de zorgverzekeraar deze informatie heeft meegestuurd).

- Aanpassing restitutienota: Bij meer dan 5 behandelingen op een restitutienota, was er overlap met de informatie erboven. We hebben de indeling aangepast, zodat er meer behandelingen op één pagina passen. Dit is natuurlijk nog steeds volgens de specificaties van de GDS voor de restitutienota.
Aanpassingen algemeen
- Op verschillende plekken is er een nieuwe functie en bijbehorende pictogram toegevoegd (prullenbak), waarmee je in één keer het bijbehorende veld leegt. Het prullenbakje is beschikbaar in het bezoek bij de SOEP en Journaaltekst-velden en in de anamnesekaart bij de conclusie van het onderzoek.

Zorgtopics
- Beschikbaar stellen van de juiste prestatiecodes voor de overgang fase
- Alle Zorgtopics zorgplan en anamnesekaart onderdelen voorzien van de juiste NPRS gemiddeld
PREM update
Deze update zorgt voor een beter overzicht en verzending van de PREM. De dossiers die in het PREM-overzicht worden getoond, zijn gebaseerd op de indicatiedatum. Let op: dit is dus niet de verstuur datum De volgende verbeteringen zijn doorgevoerd:- Alle PREM's die ten onrechte tegengehouden werden door het systeem, zijn alsnog verstuurd volgens de specificaties van de nieuwste PREM
- Meldingen geven nu duidelijker aan waarom een PREM niet uitgestuurd wordt (volgens de specificaties van de PREM)
- Datum en tijd van verzending
- Informatie PREM is verwijderd uit de dossiercheck (hoofdscherm FysioRoadmap)
- In het PREM overzicht worden ook de PREMs van voor de migratie getoond
- Het versturen en ophalen van de PREM is op de achtergrond versneld
PREM informatie
Het versturen van de PREM gaat automatisch, maar dit is niet verplicht. Let op: als je ervoor kiest om het automatische versturen uit te schakelen, is het van groot belang om het PREM overzicht regelmatig te controleren. Alle dossiers worden hierin verzameld.
Criteria waarop FysioRoadmap nu de PREM (versie 3.3) verstuurd:
- Bij afronding van de behandeling (eindevaluatie)
- Na de 15e behandeling in het kalenderjaar (1-1 t/m 31-12)
- Na 6 weken zonder behandeling
- Einde kalenderjaar, mits er twee keer is behandeld en er nog geen PREM is uitgezet in het kalenderjaar.
Aanpassingen voor declareren en factureren
- Prestatiecodes en prestatie codelijst: Het was mogelijk de prestatiecodes van bijv. de 073 lijst te verplaatsten naar de 999 eigengemaakte code lijst. Dit is nu niet meer mogelijk en eigengemaakte prestatiecodes worden nu automatisch op de 999 lijst gezet.
- Tarieven Zorgtopics: De praktijk dient het contract van de fysiotherapie opnieuw in te lezen of er moet gekozen worden om de tarieven handmatig toe te voegen aan de prestatiecodes.
- ZorgTopics - Declaratieprofiel bepaling op basis van niet-basisonderzoek vragenlijsten: Declaratieprofiel voor Zorgtopics kan ook bepaald worden door een online vragenlijst en hoeft niet per se in het basis onderzoek.
- Zorgtopics exclusie kan niet gedeclareerd worden: Na een afkeur van bijv. F1013, wil je deze opnieuw declarabel maken, maar in de declaratie historie bleef deze op afgekeurd staan. Dit is nu opgelost.
- Infomedics Verzekeringsnummer: Om te factureren via Infomedics is het met de GDS verplicht dat er een BSN of een verzekeringsnummer ingevuld is. Als geen van beide ingevuld zijn, krijg je in FysioRoadmap een foutmelding. In overleg met Infomedics hebben we de volgende instructies afgestemd, zodat je kan blijven declareren:
- Bij patiënten die geen BSN of verzekeringsnummer hebben moeten deze velden leeg blijven
- Zet het land op België (geen Nederland)
- Bij indicatie machtiging 'geforceerd declareren' aanvinken
- FysioRoadmap vult een fictief verzekeringsnummer in
- De factuur kan worden verstuurd via Infomedics
- Retourinformatie: Op de achtergrond hebben we het proces rondom het ophalen van de retour informatie robuuster gemaakt zodat dit minder time-outs (foutmeldingen) geeft.
- Declaratie - als bovenliggende behandelingen onvolledig zijn, zijn de onderliggende ook onvolledig: Wanneer er een dubbele prestatiecode wordt gebruikt, zoals 5000 + 5001, krijg je nu een foutmelding als de bovenliggende behandeling (5000) onvolledig is. Dit komt doordat de onderliggende behandeling (5001) in dat geval ook als onvolledig wordt beschouwd.
- Ergotherapie: Vanaf 1-1-2025 kan verwijsdiagnose 016 niet meer gedeclareerd worden. Deze is bij nieuwe indicaties niet meer te selecteren en de juiste verwijsdiagnose (013) wordt automatische geselecteerd.
Kleine verbeteringen algemeen
- Een gedeclareerde afspraak kon ten onterechte verwijderd worden. Dit is nu niet meer mogelijk.
- Door een "-" bij de telefoonnummers ontstond er een foutmelding. Bij het aanmaken van een declaratie haalt FysioRoadmap het teken weg bij het telefoonnummer.
- Er is een melding toegevoegd als een Zorgmail bericht is verstuurd.
- Visuele oplossing waar een blauwe balk de data blokkeerde (zie hieronder het probleem wat er speelde).
- In eindevaluatie wordt de rapportageknop groen wanneer er al een eindrapportage is gemaakt.
- Foutmelding door te navigeren naar eindrapportage via agenda > afspraak > bezoek is opgelost.
- Foutmelding wanneer een traject geen vervolgafspraak had en de behandelaar een eindevaluatie wilde doen is opgelost.
- De gebruiker kan gemakkelijk naar een volgend veld in het bezoek-formulier gaan door gebruik te maken van de tab-toets.
- Dubbelklikken in het bezoek-zorgplanoverzicht opent nu 'afgerond' en niet meer 'aankomend'.
- Je kan nu collectieve acties doen op alle onderdelen van de fase (icoontje met de liggende streepjes) via de fasebalk in het zorgplan bij bezoek.
- Klinimetriefases in zorgplannen hebben nu een eigen kleur, zodat het duidelijker is dat het gaat om een andere fase.
Autofocus
- Bij een notitie van een afspraak krijgt het invoerveld direct focus zodat de gebruiker direct kan starten met typen.
- Bij het openen van een bezoek krijgt het journaal direct focus.
- Bij het openen van een anamnesekaart krijgt het patiëntbehoeften veld direct focus.
- In de anamnesekaart kan de gebruiker door middel van de tab-toets op de juiste volgorde door de velden lopen (linksboven naar linksonder, rechtsboven naar rechtsonder).
Kleine verbeteringen algemeen:
- FxxxxZ codes met het 0 tarief komen niet meer voor het omzetoverzicht maar worden wel goed berekend in het verloningsoverzicht.
- Bij het bewerken van een bestaande afspraak is het nu mogelijk een combinatie code te kiezen.
- We tonen de naam van de gebruiker in de uitlogknop i.p.v. het emailadres
- De eindrapportage bevat nu alle informatie van de eindevaluatie zonder dat er eerst moet worden opgeslagen.
- Filter instellingen bij statistieken worden vastgehouden
- Tooltip (klein kadertje met informatie) bij onvolledige declaratie, houd de muis boven de melding en de informatie wordt getoond.
- Vanaf Dashboard direct kunnen doorklikken naar berichten en acties voor het sneller en gemakkelijker verwerken.
- Hyperlink in sidebaar onder het telefoonnummer zodat de patient direct gebeld kan worden
- Hyperlink in sidebar onder het adres zodat google maps geopend wordt
Verbeteringen in de agenda
- Automatisch starten in de huidige werkweek
- Knop om snel datum en tijd toe te voegen notitie (stopwatch icoontje)
- Vasthouden originele tijd bij kopiëren/plakken van een afspraak
- Tooltip extra informatie van de afspraak als je over de afspraak gaat met de muis zonder te klikken
- Het verslepen van een dag notitie is nu mogelijk in de weekweergave
- Het emailadres van de patiënt wordt nu getoond bij de afspraakbevestiging
- Vestigingen tonen met alleen de werkzame medewerkers
- Makkelijk wisselen tussen de vestigingen door klikken op een vestigingsnaam in de legenda
Informatie ten behoeve van de jaarovergang
- Verzekeringsnaam werd aangepast door COV check, deze is nu vastgezet met de juiste naam.
- De contracten 2025 zijn te importeren via het stambestand – financieel – jaarovergang – contracten wizard
- De praktijktarieven en kleuren zijn overgenomen van de oude (2024) Vektis lijst naar de nieuwe (2025) Vektis lijst.
Aanpassingen bij het declareren en factureren:
- De knop voor print/downloaden bij factuurverzicht voor facturen van behandelingen 2024 is zichtbaar, zodat de juiste facturen wel door kunnen.
- Je kan nu een factuur opnieuw declarabel maken. Dit kan via retourinformatie van de oorspronkelijke factuur.
- Er is tijdens het printen van facturen status informatie die de voortgang van het printen laat zien
- Zelfgemaakte prestatiecodes 999 komen niet meer op de onvolledige lijst
- In het systeem voor Factureren en Declareren is het mogelijk om te zoeken op prestatiecode. Dit stelt je in staat om specifieke prestatiecodes afzonderlijk te declareren of te factureren.
- Papieren facturen kunnen nu ook met meerdere patiënten tegelijkertijd
NIEUW : Forceer declareren
- Als je bij de indicatie-> tabblad financieel-> het vinkje machtiging aanzet, komt er een nieuw blokje met "Geforceerd declareren".

- Werking:
- Het vinkje zet je aan als je een behandeling wil forceren, na declareren kan deze weer uit. Let op !! Zet je het vinkje niet uit dan kijkt het systeem niet naar afwijkingen en declareert FysioRoadmap alle behandelingen.
- Voorbeeld redenen voor het gebruik van "geforceerd declareren":
- Geen COV Check bij buitenlandse patiënten hoeven te doen (voorheen land anders) maar voor nu de snelste oplossing
- GLI declaraties doorzetten waar voorheen nooit een dossier voor aangemaakt was.
- 2 behandelingen op 1 dag kunnen declareren.
Data aanlevering Specificaties 11.0 (LDF/SKF)
De nieuwste aanlever specificaties zijn opgenomen in deze update. Let op!! Vergeet niet dat als je de aanlevering automatisch uitvoert, je de toestemming opnieuw moet geven. Dit kan eenvoudig via: Instellingen – Instituut beheer – AdditioneelSamenvoegen via Patiëntbeheer of via bewerk patiënt vanuit de agenda
Het is belangrijk dat de patiënt (Bron patient) zonder BSN of met het BSN [00000000] geselecteerd wordt. Vervolgens wordt er gezocht naar overeenkomende kenmerken. Er wordt een voorstel tot patiënt samenvoegen gedaan als aan vijf specifieke punten wordt voldaan.- BSN leeg is of 000000000
- Bron achternaam overeenkomt met patiënt achternaam of partnernaam
- Bron postcode overeenkomt met patiënt postcode
- Bron huisnummer overeenkomt met patiënt huisnummer
- Bron geboortedatum overeenkomt met patiënt geboortedatum
Twinfield
- Kleine verbeteringen in de API koppeling, check voor de zekerheid even of alle facturen zijn geëxporteerd.
Zorgtopics:
Heeft u na de migratie bij een Zorgtopics traject problemen met het profiel. U krijgt de melding "gekozen profiel past niet bij de afgenomen klinimetrie” stuur dan stuur dan een email naar frminfo@healthcloudinitiative.com.Opgelost
- Factuur opnieuw kunnen factureren naar Infomedics
- Omzet strippenkaart wordt alleen meegenomen op verkoopdatum van de strippenkaart
- Abonnementen kunnen facturen op ingangsdatum abonnement
- Agenda: aantal afspraken per ruimten werkt weer
- Tekst aanpassing van een status in declaratie historie
- Maximaal aantal berichten in het berichtencentrum aangepast
- Correctiefactuur bleef op papier, nu weer op te sturen naar verzekeraar
Aangepast
- Aanpassing van CSI voor in 2025:
- CSI 004 t/m 007 komen te vervallen
- CSI 013 t/m 021 komen te vervallen
- CSI 022 wordt toegevoegd
- Alle Online-stambestanden zijn mee gemigreerd na migratie en hoeven niet opnieuw gedownload te worden
- Contractwizard geüpdatet zodat er ook voor andere zorgtypes contracten geselecteerd kunnen worden in 2025
- Update GDS:
- Sjabloon restitutie nota beschikbaar maken
- Prestatiecodes
- Filter in onvolledig lijst per (zorgverlener) instelling
- Nieuw icoon en link van de handleidingen onder kenniscentrum, die leidt naar de FRM pagina met handleidingen.
- Fixeren van actie balk bij retourinformatie
- Deselecteren van vinkje na het doen van een actie bij de retourinformatie
- Filter voor alleen tonen van afgekeurde regels bij retour informatie
- Geforceerd declareren functie onder indicatie
- Na het aanvinken van machtiging, wordt het vinkje geforceerd declareren zichtbaar om aan te vinken.
Releasenotes Webbased versie 0.157.78 (14 november 2024)
Onvolledigheidsmelding
De onvolledigheidsmelding voor afspraken met een PM code in 2025 is opgelost. Klanten die niet konden declareren in 2024, kunnen dit wel weer.
Afspraakbevestigingen
Afspraakbevestigingen, ICS bestand is nu tijdszone specifiek, en zal dus geen problemen meer moeten opleveren met klanten die te vroeg of te laat verschijnen.
Verwijderen instituten
Instituten zijn weer te verwijderen, mits er niet op gewerkt is.
Relatienummer bij aanmaken patient
Relatienummer van de patiënt wordt nu ingevuld bij het aanmaken van een nieuwe patiënt. Als de patiënt wordt geëxporteerd met een niet-Twinfield export wordt ook het relatienummer automatisch gevuld.
Vestigingsnaam
Foutmelding bij vestigingsnaam is opgelost.
Releasenotes Webbased versie 0.157.54 - 20 september 2024
Zorgtopics
Het is nu mogelijk om direct een reden voor exclusie te tonen.
Export naar Exact
Het format en de inhoud van het exportbestand zijn aangepast en sluiten aan bij de export definities van Exact
Wachtwoord reset geblokkeerde medewerkers
De problemen rondom de reset van geblokkeerde medewerkers is opgelost.
Abonnement | Strippenkaarten
Bij gemigreerde strippenkaarten kon het voorkomen dat het al gedeclareerde aantal behandelingen niet correct werd meegeteld. Dit is opgelost.
Agenda weergave
Er zijn visuele aanpassingen gedaan voor het scrollen in de agenda.
Afspraak zonder patiënt
De kleurweergave bij de afspraak zonder patiënt is hersteld.
PREM aanleveringen Mediquest
De problemen rondom het verzenden van de PREMs uitvraag zijn verholpen. Nu kunnen dossiers weer meegenomen worden in het verzenden van PREMs.
Anamnesekaart
Bij het openen van de anamnesekaart werd de tekst in de diverse velden onjuist getoond. De regeleindes zijn toegevoegd zodat de tekst weer leesbaar is.
Releasenotes Webbased versie 0.157.24 (29 augustus 2024)
Traagheid
Vanaf vrijdag (30-8-2024) wordt FysioRoadmap Webbased via zogenaamde loadbalancing gehost. Hiermee wordt er een significante stap gezet in de performance van FysioRoadmap Webbased.Nieuw
SIDEBAR aantallen De telling van reeds gedeclareerde behandelingen worden nu ook getoond met het juiste aantal in de sidebar.Aangepast
Exportbestanden - factuurnummer Bij het maken van een export bestand voor de boekhoudkundige programma’s ontbraken er een tweetal velden. Vanaf nu worden het factuurnummer en het originele factuurnummer ook in het exportbestand opgenomen.Opgelost
Export Exact Online Het exportbestand dat aangemaakt werd voor Exact Online gebruikers was niet goed te uploaden. Hierdoor waren de importgegevens in Exact Online niet goed te gebruiken. Dit is nu opgelost en het exportbestand voldoet nu aan de geldende Exact Online definities. Reminders van afspraakbevestiging na verwijderen afspraak Van afspraken die vóór de migratie van de praktijk in FysioRoadmap All-in-One waren gemaakt en die vervolgens in FysioRoadmap werden verwijderd werd de reminder e-mail alsnog verstuurd. Nu is dit verholpen bij het verwijderen van deze afspraken wordt de e-mailbevestiging van deze afspraak niet meer naar de patiënt verzonden. Strippenkaarten filter aangepast Gemigreerde en reeds gefactureerde strippenkaarten werden na de migratie in FysioRoadmap Webbased weer facturabel gesteld. Dit is nu opgelost, de betreffende strippenkaarten worden nu herkend en weergegeven als gefactureerd. GDS-voorbereidingen De GDS gaat per 1 januari 2025, dit is de nieuwe declaratiestandaard voor alle paramedie declaraties in Nederland. Hiermee wordt de technische afhandeling van de declaraties volledig aangepast. Als gebruiker van FysioRoadmap zullen jullie in het dagelijks gebruik hier niet al te veel van merken. Voor ons als leverancier van de declaratiesoftware zijn dit wel een enorm ingrijpende wijzigingen, waar we al geruime tijd mee bezig zijn en nog in de komende maanden mee door zullen gaan.Releasenotes Webbased versie 0.157.90 (15 augustus 2024)
Nieuw
Instituten Vanaf nu kan elk instituut binnen FysioRoadmap zijn eigen praktijk-AGB beheren. In tegenstelling tot de All-in-One versie hoef je patiënten niet langer handmatig over te zetten naar een ander instituut, patiënten staan centraal. Er zijn een aantal onderdelen die voor het hele pakket instelbaar zijn (instituut onafhankelijk) en sommigen slechts voor het betreffende instituut (instituut afhankelijk).| Instituut-afhankelijke onderdelen: | Instituut-onafhankelijke onderdelen: |
|
|
Klik hier voor de video Sidebar aanpassingen We hebben de sidebar uitgebreid met enkele nieuwe functies. Je ziet nu direct wanneer de laatste COV check heeft plaatsgevonden, het telefoonnummer van de huisarts, het nummer van de afspraak in verhouding tot het totale aantal geplande afspraken en de verzekeraar van de patiënt. Ook zie je een melding als de patiënt geen aanvullende polis heeft. Aanvinken in zorgplan Bij het afvinken in het zorgplan kun je nu eenvoudig een regel aanklikken, zo voorkom je mis klikken. Met de Shift-toets kun je nog makkelijker meerdere zorgplanregels selecteren.
Aangepast
Performance verbeteringen In de afgelopen periode hebben we verschillende wijzigingen doorgevoerd ter bevordering van de performance van onze applicatie.Opgelost
Onterechte melding "AV bijna op" Inlogproblemen waardoor gebruikers werden geblokkeerd en niet zelf konden resetten Zoeken op naam in interne berichten en Zorgmail Alle sjablonen worden nu getoond bij het aanmaken van een rapportage Ontvangst van retourinformatie is weer zichtbaar Onterechte dubbele tariefmelding bij declareren Sjablonen waren niet zichtbaar bij het maken van een rapportage als de gebruiker geen Zorgmail-account hadReleasenotes Webbased versie 0.156.60 (26 juli 2024)
Nieuw
[Reeds gedeclareerd] in [Indicatie] In de [Indicatie] is de rubriek [Reeds gedeclareerd] aangepast en uitgebreid. Het is vanaf nu mogelijk om per behandelperiode aan te geven hoeveel behandelingen er [Reeds gedeclareerd] zijn bij bijv. een collega-praktijk. De behandelperiode kan afhankelijk van de soort indicatie een kalenderjaar of een behandeljaar zijn. Er zijn nu per indicatie 1 of meerdere behandelperiodes toe te voegen. Zie hiervoor in het tabblad [FysioRoadmap] de sidebarregel [Indicatie], tabblad [Financieel]. Hier is nu een periode toe te voegen en te voorzien van de juiste informatie.
Als de gegevens zijn ingevuld, zal dit in de weergave van de Agenda sidebar getoond worden. De in deze rubriek ingevulde gegevens hebben directe invloed op de declaratieafhandeling van de afspraken binnen deze indicatie.
Aangepast
Performance verbeteringen In de afgelopen periode hebben we verschillende wijzigingen doorgevoerd ter bevordering van de performance van onze applicatie.Opgelost
Weergave aantal behandelingen in de Agenda sidebar De telling voor indicaties van COPD, Claudicatio intermittens, Knie/heupartrose en chronische indicaties zijn aangepast. Hierdoor is de weergave in de Agenda sidebar accuraat ten aanzien van de indicatie. Hiervoor is in de [Indicatie] de rubriek [Reeds gedeclareerd] aangepast. PREMS verzenden na 1 jaar Er konden problemen zijn met het verzenden van dossiers indien deze langer dan een jaar in behandeling waren. Dit is nu opgelost waardoor deze weer verzonden kunnen worden. Online agenda planner De online agenda planner gaf afspraak mogelijkheden voor de komende 4 weken, dit is aangepast naar 4 maanden.Releasenotes Webbased versie 0.156.52 (18 juli 2024)
Nieuw
Kader om de geselecteerde afspraak Wanneer een afspraak in de agenda is geselecteerd (sidebar opent) verschijnt een kader om de afspraak zodat deze duidelijk zichtbaar is. Geboortedatum bij afspraak maken Geboortedatum wordt nu getoond achter de naam van de patiënt bij inplannen van afspraak. Snel functie – Groepen selecteren in agenda In de agenda kan via de rechtermuis button in de selectie box [Medewerker] binnen de weergave dag view in 1x alle medewerkers of de diverse medewerkersgroepen worden getoond. Met linker muis button selectie wordt zoals gebruikelijk [Alle individuele medewerkers] en [Alle medewerkersgroepen] getoond.Aangepast
Bij de weergave van de medewerkersgroepen worden alleen de [Actieve] medewerkers getoond. Afspraak verslepen - vestiging Wanneer je een afspraak versleept naar een ander roosterblok, veranderd deze direct naar de juiste vestiging Afspraak maken - Oude indicaties Bij het maken van een nieuwe afspraak worden de actieve indicaties getoond. PREMS verzenden De PREMS kunnen nu ook verzonden worden vanuit het [Bezoek], tabblad [Subdoelen], optie [Indicatie afsluiten] Vestigingen filter Bij de selectieboxen [Vestiging] worden nu alleen de [Actieve vestigingen] getoond. Deze selectieboxen zijn oa. in de [Agenda afspraak] en [Overzichten] aanwezig. Zorgverleners filter In de [Anamnesekaart] worden bij de selectieboxen [Huisarts] en [Verwijzer] alleen nog de [Actieve zorgverleners] getoond.Opgelost
Traagheid In de afgelopen periode zijn er diverse aanpassingen doorgevoerd om de ervaren traagheidsproblemen op te lossen. Submenu’s weergave Er was een probleem met de weergaven van submenu’s op kleine schermen, dit is nu opgelost. ZorgTopics – 2 afspraken op 1 dag Bij ZorgTopics trajecten werden 2 afspraken op de intakedatum geblokkeerd in het overzicht [Onvolledige declaraties]. Nu worden 2 afspraken op 1 dag bij een ZorgTopics traject niet meer geblokkeerd. Agenda – Aanmeldlijst – online afspraken In de aanmeldlijst tonen we de starttijd van een online gemaakte afspraak, dit om verwarring met [Intake] + [Zitting reguliere behandeling] afspraken te voorkomen. Online Afspraak planner Bij het gebruik van de [Online afspraak planner] waren en een aantal problemen die in deze update zijn opgelost:- Afspraken die via de [Online afspraak planner] zijn gemaakt zijn nu weer te verwijderen
- Medewerkers worden 1 keer getoond bij het gebruik van [medewerkersgroepen], hierdoor worden [Medewerkersgroepen] niet meer dubbel getoond
- Bij het plannen van afspraken konden tijdsblokken onterecht als [Beschikbaar] getoond worden. Dit is nu verholpen waardoor afspraken niet meer per ongeluk dubbel ingepland kunnen worden
- Foutmelding bij wijzigen van een [Alias prestatiecode] naar [Niet nagekomen afspraak]
- Foutmelding bij verschuiven van een afspraak met een [Alias prestatiecode]
- Foutmelding bij een notitie met een [Alias prestatiecode]
Releasenotes Webbased versie 0.155.96 (7 juni 2024)
Nieuw
ONLINE Afspraken inplannen Voor het inplannen van een intakeafspraak (via DTF of verwijzing) is het mogelijk om gebruik te maken van een koppeling op jouw website. Door in het rooster aan te geven op welke dagen en tijden een medewerker beschikbaar is, worden deze tijden beschikbaar voor de ONLINE afspraak planner. De patiënt kan zo in slechts 4 stappen de intakeafspraak maken, welke vervolgens direct in de agenda van de betrokken collega getoond zal worden. Wil je hier gebruik van maken? Meld je dan aan via https://support.fysioroadmap.nl/support/online-afspraken-maken/ ONLINE afspraken in Aanmeldlijst Afspraken die via de ONLINE afspraak planner zijn gemaakt worden automatisch in de Aanmeldlijst toegevoegd. Deze afspraken zijn herkenbaar aan het globe-icoon, vanuit het …-icoon is direct mogelijk om bij deze aanmeldingen een [online intake] te versturen. Een volledige beschrijving van het werken van de ONLINE afspraak planner is in de instructievideo op onze website te vinden. Dubbel aangemaakte patiënt samenvoegen Als een patiënt meerdere keren is aangemaakt, is het mogelijk om de naw-gegevens samen te voegen. De minimale naw-gegevens waarop wordt gecontroleerd op dubbele invoer zijn:- Achternaam (tussenvoegsel)
- Geslacht
- geboortedatum
- Postcode
- Huisnummer
Aangepast
Weergave van persoonsgegevens in browser tabblad Afhankelijk van het veld waarin werd gewerkt kon het voorkomen dat er de naam van de patiënt werd weergegeven in de tabbladtitel van de webpagina. Dit is nu aangepast en persoonsgegevens worden nooit meer getoond in de tabbladtitel. Aanmeldlijst aanpassingen Er zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd in de Aanmeldlijst.- In de lijst worden vanaf nu alleen [actieve] medewerkers getoond.
- De sortering is nu standaard op de [Aanmelddatum].
- Het telefoonnummer wordt nu altijd meegenomen uit de stamkaart van de patiënt.
- De kleur van het icoon [Terugbellen] is aangepast naar de kleur blauw.
- Indien er een [Terugbel afspraak] in de toekomst is, wordt deze pas getoond op de datum van de terugbelafspraak.
Opgelost
Infomedics facturen Wegens een probleem in de aanroep konden Infomedics facturen niet worden geopend. Dit is opgelost en al deze facturen zijn weer te openen Sidebar telling afspraken In de sidebar werden de reeds gedeclareerd aantal afspraken in sommige gevallen ten onrechte per kalender jaar geteld. Dit is nu aangepast en deze telling is nu gebaseerd op het behandeljaar. Afspraken verwijderd Indien een item in [afspraakonderwerpen] werd verwijderd, werden afspraken met dit onderwerp ook verwijderd. Het is nu niet meer mogelijk om gebruikte onderwerpen te verwijderen.Releasenotes Webbased versie 0.155.95 (30 mei 2024)
Nieuw
2 afspraken op 1 dag Wanneer er meer dan één afspraak op een dag is met dezelfde indicatie en meer dan één niet-intake (186x of 187x) prestatiecode, verschijnt er een melding in beeld. Manuele therapie afspraak Bij het inplannen van 9 of meer 120x prestatiecodes op de huidige polis binnen hetzelfde kalenderjaar, krijg je een melding. Polis bijna leeg Als er wordt overgeschakeld van AV naar een papieren factuur, verschijnt er een melding om je te waarschuwen. Zorgtopics afspraak maken en declareren Zorgtopics vervangt Fysiotopics en Zorg1. Het gebruik van Zorgtopics producten en de declaratie ervan is exclusief voor Zorgtopics-klanten. Het juiste Zorgtopics traject wordt bepaald op basis van specifieke klinimetrie. De uitkomst van de StarT Back of de Keele StarT MSK tool bepaalt het declaratieprofiel van het traject. Voor een volledige uitleg over het gebruik van Zorgtopics producten.Aangepast
Praktijkoverzicht – patiëntnaam wordt getoond Aan het praktijkoverzicht is een extra tabblad [Patiënt] toegevoegd. In dit tabblad worden de namen van de patiënten getoond op basis van de toegepaste filters. Aanmeldlijst aanpassingen Er zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd in de Aanmeldlijst.- In de lijst worden vanaf nu alleen [actieve] medewerkers getoond.
- De sortering is nu standaard op de [Aanmelddatum].
- Het telefoonnummer wordt nu altijd meegenomen uit de stamkaart van de patiënt.
- De kleur van het icoon [Terugbellen] is aangepast naar de kleur blauw.
- Indien er een [Terugbel afspraak] in de toekomst is, wordt deze pas getoond op de datum van de terugbelafspraak
Opgelost
Downloaden van klinimetrie met een tabel Het downloaden van klinimetrische instrumenten o.b.v. een tabel is weer mogelijk Uitprinten dossier Bij het uitprinten van dossiers, kon het voorkomen dat regels over elkaar heen werden uitgeprint en dus onleesbaar waren. Dit is nu opgelost, de regels worden gescheiden van elkaar geprint. Problemen met factureren/declareren Indien er een patiënt voorkwam zonder polis kon het voorkomen dat het declareren/factureren vast liep. Dit is nu verholpen.Releasenotes Webbased versie 0.155.100 (7 mei 2024)
Nieuw
Praktijk informatie filter Bij het berekenen van de praktijkinformatie is het filter [Methode] toegevoegd. Het is nu mogelijk om op basis van instroom, uitstroom of patiënten in behandeling de praktijkinformatie op te bouwen. Declaratie historie Indien een afspraak is gedeclareerd/gefactureerd zijn bij de declaratiehistorie nu ook diagnosecode en de CSI-code per factuurregel inzichtelijk. In het uitklapmenu wordt per factuurregel getoond met welke codes deze regel is verzonden. Notitie vanuit agenda Indien er een notitie bij het dossier van een patiënt is aangemaakt, wordt deze nu ook vanuit de agenda getoond. Vanuit [bewerk bezoek] zal de notitie worden getoond bij de betreffende patiënt.Aangepast
Afspraken na 1 juli maken In verband met het uitstel van de GDS 801 v2.0 is het slot op het maken van afspraken na 1 juli verwijderd. Zodoende kunnen afspraken na 1 juli weer gewoon worden gemaakt. Scroll bar Bij het gebruik van grote overzichten of velden wordt dit getoond in een scroll bar in de applicatie. Zodoende worden deze overzichten en velden niet meer getoond vanuit een eigen window en wordt er meer informatie getoond in het scherm. Zorgmail wachtwoord Bij de instellingen van Zorgmail was het onduidelijk of er een wachtwoord was ingevuld. Het wachtwoord wordt als ******* weergegeven ten teken dat dit wel is ingevuld.Opgelost
Abonnementen error Abonnementen waarbij de geldigheidsduur niet was ingevuld leidde tot foutmeldingen. Dit is nu opgelost. Credit na deelbetaling Bij het crediteren van een afspraak na een deelbetaling kwam een foutmelding in beeld. Dit is nu opgelost. Covid herbesmetting De telling van de CSI-code ten aanzien van COVID herbesmetting gaf problemen dit is nu opgelostReleasenotes Webbased versie 0.155.84 (11 april 2024)
Nieuw
Dagnotitie Agenda Een optie waar veel naar vraag is geweest hebben we in deze update voor jullie beantwoord. Vanuit de agenda is er nu een mogelijkheid om bovenaan de dagweergave van een agenda een of meerdere notities te plaatsen. Deze ‘dagnotitie’ zal in elke weergave van de agenda (dag, week, maand) worden getoond. Als je > 4 notities op 1 dag maakt, zal er een scroll bar rechts op de pagina verschijnen, zodat je alle notities wel toegankelijk blijven. De notitie kun je eenvoudig maken door middel van de rechter muis button op de gewenste dag in de regel [hele dag] te te selecteren.
Verloningsoverzicht
In de statistieken is het verloningsoverzicht toegevoegd. In dit overzicht is het mogelijk om de verloning van zowel therapie, diensten, abonnementen en artikelen te laten berekenen. Hiervoor is het noodzakelijk dat er een verloningstarief voor het soort afspraak (therapie of dienst), het artikel of het abonnement in de stambestanden is ingevoerd. Daarnaast dienen het verloningspercentage en de verloningsmethode in de stamkaart van de medewerker te zijn ingevuld. Het deze gegevens zal vervolgens op basis van de gekozen filters bij het [Verloningsoverzicht] in het tabblad [Statistieken] de verloning worden uitgerekend. Dit overzicht is vervolgens te printen, downloaden en/of te exporteren.
Gecombineerde Leefstijl interventie (GLI) declaraties
De GLI is toegevoegd in deze update. De prestatiecodes voor de GLI zijn beschikbaar en ook de declaratieflow is vanaf heden geautomatiseerd ingericht. Gedurende de behandelepisode van de GLI mogen niet alle afspraken gedeclareerd worden en de declaratie dient slechts per kwartaal ingediend te worden.
De afspraken kunnen op de bekende manier in de agenda worden gemaakt. FysioRoadmap zal op basis van de te declareren periode automatisch de juiste afspraken binnen deze periode declareren. Zie voor een verdere uitleg van de GLI onze instructievideo.
Naast de mogelijkheid om de GLI afspraken te maken en te declareren is ook de manier van declareren uitgebreid.
Onvolledige overzichten medewerker
Vanaf deze update is het mogelijk om medewerkers met 'employee rechten' hun eigen onvolledige overzichten te laten inzien.
Aangepast
Declareren als rechtspersoon of namens een coöperatie Door de instellingen bij contracten flexibeler te maken, is het nu mogelijk om als [rechtspersoon] te declareren of namens een [coöperatie] te declareren. Hiervoor zijn er in de stamkaart van de [Verzekeraar] bij de [contracten] de nodige velden toegevoegd. Op basis van de vulling van deze velden zal de afhandeling van de declaratie richting VECOZO worden voorzien van de juiste informatie. Gebruikersverbeteringen In verschillende velden, onder andere in de aanmeldlijst, is de applicatie aangepast ten behoeve van gebruikersgemak.Opgelost
Journaaltekst De journaaltekst bij het kopiëren van bezoeken werd niet meegenomen, dit is nu opgelost. De tekst wordt nu correct weergegeven. Aanmeldlijst Bij klanten die recent zijn gemigreerd naar FysioRoadmap Webbased werd de [Aanmeldlijst] niet juist ingeladen en niet getoond.Releasenotes Webbased versie 0.155.81 (april 2024)
Nieuw
Afspraak maken met archief patiënten (en patiënten activeren) Patiënten die in het archief staan zijn nu op te vragen bij het maken van een afspraak. Hiervoor is er bij het maken van de afspraak de button [Actieve patiënten/alle patiënten] beschikbaar. Bij het maken van een afspraak zal er primair gezocht worden op [Actieve patiënten]. Mocht de patiëntnaam niet getoond worden dan kan er gezocht worden in het archief door [Alle patiënten] te selecteren. Indien de afspraak gemaakt wordt met de gearchiveerde patiënt, dan zal deze patiënt direct [actief] worden gesteld.Aangepast
Aanmeldlijst aanpassingen De kolomweergave en selectieweergave van de [Aanmeldlijst] is bijgewerkt. Afgesloten Prestatiecodes Een aantal prestatiecodes stonden in verband met de aankomende GDS al afgesloten per 1 april. Dit is nu aangepast naar 1 juli 2024, de nieuwe ingangsdatum van de GDS.Opgelost
Notitie op Dashboard opslaan Een notitie op het Dashboard kon in sommige gevallen op basis van gebruikersrechten niet worden opgeslagen. Dit is nu verholpen, elke medewerker kan nu notities op het dashboard opslaan. Declaratie op papier Bij het verwerken van retourinformatie werden sommige declaraties onterecht op papier gefactureerd. Dit is nu verholpen waardoor de declaratiestatus juist wordt gebruikt in de declaratie/facturatiecyclus.Releasenotes Webbased versie 0.155.77 (maart 2024)
Nieuw
Aanmeld lijst De aanmeldlijst is een agenda tool die gebruikt kan worden om klanten, waar nog geen plek in de agenda voor is, te plaatsen. De aanmelding kan vervolgens opgevolgd worden door acties. Daarnaast is deze aanmeld lijst ook te gebruiken als terugbellijst waarbij patiënten gekoppeld kunnen worden aan een terugbelactie. Omzet overzicht per prestatiecode Omzet kan getoond worden op basis van de prestatiecode. In het omzetoverzicht is een extra filter optie [Omzet type] toegevoegd. Bij de selectie van [Soort] = [Therapie] en [Detailregel] = [Omzet type] zal de splitsing gemaakt worden per prestatiecode.
Afspraak bevestiging – sjablonen gebruiken
Indien er bij de stambestanden [Sjabloonbeheer], optie [Afspraak bevestiging] meerdere sjablonen zijn aangemaakt is er een keuzemogelijkheid bij het maken van de agenda afspraak.
Naast de e-mailbevestiging wordt er een dropbox getoond waarin een ander sjabloon gekozen kan worden. Het als [standaard] gemarkeerde sjabloon (in de [Stambestanden]) wordt bij de afspraak getoond.
Toon abonnement afspraken bij declaratie historie
In de [Declaratie historie] worden nu ook de afspraken getoond die bij dit abonnement zijn gemaakt. In het …-icoon kunnen deze afspraken opgeroepen worden. Dit zijn de afspraken die behoren tot de getoonde periode.
Aangepast
Online intake – vragen niet meer importeren Bij het verzenden en vervolgens ophalen van de ‘Online intake’ werden ook de vragen geïmporteerd in de anamnesekaart. Dit is gewijzigd, alleen de antwoorden worden vanaf nu geïmporteerd. Sjabloon beheer – placeholders In het [sjabloonbeheer] is het nu mogelijk om [BIG nummer], [CKR nummer] en [Keurmerk nummer] toe te voegen. Zodat deze nummers op facturen en/of rapportages kunnen worden getoond. Factuurnummer bij diensten worden getoond In de [Declaratie historie] werd bij dienstfacturen het factuurnummer niet getoond. Dit is nu toegevoegd bij de declaratieregel van de dienst.Opgelost
LDK aanlevering De status van de LDK aanlevering kon in sommige gevallen een onjuiste weergave tonen. Dit is nu opgelost, de juiste status [afgekeurd] of [goedgekeurd] wordt nu getoond. CSI 010 Bij bekkenfysiotherapeutische behandelingen (prestatiecode 160x) van patiënten met een indicatie met diagnosecode [006486] werd niet de CSI-code op 010 getoond bij de eerste 9 behandelingen. Dit is nu opgelost, onafhankelijk of de vinkbox [Chronisch] wel of niet aan staat wordt de CSI-code 010 gegenereerd. PSK bij KFT kaart Bij de PSK werd de [Omschrijving probleem] bij Kinderfysiotherapie anamnesekaarten niet gevuld. Dit is nu bijgewerkt en bij alle problemen worden de standaard teksten nu getoond. Crediteren na gedeeltelijke goedkeuring Na het corrigeren van een declaratie die gedeeltelijk was afgekeurd door de zorgverzekeraar en verwerkt in de retourinformatie, was het niet altijd mogelijk om het goedgekeurde bedrag aan de zorgverzekeraar te crediteren. De verwerking van de retourinformatie is uitgebreid waardoor deze mogelijkheid nu wel geboden wordt.Releasenotes Webbased versie 0.155.73 (februari/maart 2024)
Nieuw
Ergotherapie In deze versie is het toevoegen van een ergotherapie contract opgenomen. Zodoende is het maken en declareren van ergotherapie afspraken mogelijk. Deze afspraken zijn conform de PM304 standaard digitaal te declareren naar een zorgverzekeraar of op papier te factureren aan een patiënt. Bij de indicatie is het mogelijk om de specifieke ergotherapie diagnosecodes te selecteren. Beweegprogramma Het plannen en declareren van een beweegprogramma is vanaf nu ook mogelijk in FysioRoadmap Webbased. Beweegprogramma’s kennen specifieke prestatiecodes. De afspraken in de agenda zullen standaard op [niet-declareren] worden gesteld. Voor het correct declareren is het van belang dat in het tabblad [financieel] van de indicatie het declaratieprofiel [beweegprogramma] wordt geselecteerd. Het declareren van een beweegprogramma zal plaatsvinden op het moment dat de indicatie wordt afgesloten. Voor de verder uitleg hierbij onze instructievideo. Abonnementen In deze versie is de eerste release van de abonnementenmodule opgenomen. Het is nu mogelijk om abonnementen aan te maken, abonnementen aan cliënten te koppelen en abonnement afspraken in de agenda te maken. Deze abonnementen zijn vervolgens te factureren vanuit FysioRoadmap. Hierbij onze instructievideo en een verdere uitleg over het gebruik van de abonnementenmodule. Ruimte in agenda zichtbaar maken Indien aan een ruimte een kleur is toebedeeld en deze ruimte is aan het rooster van een medewerker gekoppeld, wordt deze kleur in de agendablokken getoond. Zodra er een afspraak in deze blokken wordt geplaatst zal de kleur van de prestatiecode getoond worden. Als de prestatiecode geen eigen kleur heeft, zal de kleur van de vestiging worden getoond. Hierbij de instructie video.Aangepast
Vestigingen filteren Het is nu mogelijk om in de agenda moeiteloos alle vestigingen te deselecteren, zonder dat je ze één voor één hoeft uit te vinken.Opgelost
Skully meting De Skully meting voor de kinderfysiotherapie is aangepast. Het is nu mogelijk om de meting in decimalen te noteren. Declareren tot en met [Datum] In de vorige release bleek dat de declaratie selectie niet "tot en met" de ingevoerde datum werd uitgevoerd, maar alleen tot de geselecteerde datum. Dit is nu verholpen en de selectie is weer tot en met de geselecteerde datum Afspraken met alias code Het gebruik van de aliascode kon tot problemen leiden. Dit is nu opgelost.Releasenotes Webbased versie 0.155.67 (februari 2024)
Nieuw
Baliefactuur Indien een therapieafspraak op papier gedeclareerd wordt en deze de status facturabel heeft, kan deze direct vanuit de agenda worden gefactureerd. Na het selecteren van de afspraak is in het sidebar menu de optie [Factureer en print] beschikbaar. Met deze functie kan er voor deze specifieke afspraak direct een factuur worden aangemaakt en geprint. Oefentherapie Naast het maken van Fysiotherapie afspraken is het vanaf nu ook mogelijk om Oefentherapie afspraken te plannen en te declareren. De te gebruiken prestatiecodes zijn te activeren via tabblad [Stambestanden], in de sidebar regel [Prestatiecodes]. De verdere declaratie van Oefentherapie afspraken is gelijk aan die van Fysiotherapie afsprakenAangepast
PREMS versturen van verschillende indicaties Als een patiënt 2 verschillende lopende indicaties heeft, was het niet mogelijk om van beide indicaties een PREMS uitvraag te verzenden. Dit is nu opgelost en voor beide indicaties zal FysioRoadmap de PREMS uitvraag verzenden op het moment dat deze voldoet aan de specs van de PREMS aanbieder. Crediteren facturen Bij het crediteren vanuit het [Facturenoverzicht] kon het gebeuren dat er een foutmelding in beeld kwam. Hierdoor kon de credit niet verstuurd en afgehandeld worden. Deze foutmelding is verholpen waardoor de creditatie afgehandeld kan worden.Opgelost
Alternatief factuur adres Het vinkje dat bij het [Alternatief factuuradres] wordt aangezet, werd bij het [Opslaan] niet onthouden. Dit is nu opgelost. Zelf gemaakte prestatiecodes Het is nu weer mogelijk om zelf prestatiecodes aan te maken en op te slaan. PSK online versturen Bij het online versturen van de PSK was het niet mogelijk om deze in te vullen. Vanaf nu is dit wel mogelijk.Releasenotes Webbased versie 0.155.56 (januari 2024)
Nieuw
Jaarovergang 2024 Voor alle zorgverzekeraars zijn de contracten te activeren via de jaarovergang/contracten wizard. Deze kun je vinden in het tabblad [Stambestanden]. Voor de volledige uitleg van de jaarovergang zie onze Instructievideo Jaarovergang Webbased Oefentherapie Naast het maken van Fysiotherapie afspraken is het vanaf nu ook mogelijk om Oefentherapie afspraken te plannen en te declareren. De te gebruiken prestatiecodes zijn te activeren via tabblad [Stambestanden], in de sidebar regel [Prestatiecodes]. De verdere declaratie van Oefentherapie afspraken is gelijk aan die van Fysiotherapie afspraken Baliefactuur Indien een therapieafspraak op papier gedeclareerd wordt en deze de status facturabel heeft, kan deze direct vanuit de agenda worden gefactureerd. Na het selecteren van de afspraak is in het sidebar menu de optie [Factureer en print] beschikbaar. Met deze functie kan er voor deze specifieke afspraak direct een factuur worden aangemaakt en geprint.Aangepast
Wijziging Fysiotherapie naar therapie Door het mogelijk maken van het declareren van oefentherapie en binnenkort ook van Ergotherapie is de naam Fysiotherapie in een groot aantal velden gewijzigd in Therapie. Het betreft hier alleen een tekstuele aanpassing, de functie van deze velden is verder ongewijzigd gebleven. Nieuwe patiënt aanmaken vanuit Agenda Een veelgehoorde wens hebben we in deze update meegenomen. Het is nu mogelijk om vanuit de agenda afspraak een Nieuwe Patiënt eenvoudig aan te maken. Hiervoor is een apart icoon toegevoegd aan het Afspraak scherm. Daarnaast wordt de naam van de nieuw in te voeren patiënt direct overgenomen in het Afspraak window.
Dagview weergave Agenda
Indien een medewerker geen actief rooster heeft, werd deze toch getoond in de dagweergave van alle medewerkers. In deze update is meegenomen dat alleen medewerkers met een actief rooster op de dag worden getoond. Uitzondering hierop is als er een afspraak wordt ingepland buiten het actieve rooster van een medewerker om. Als de afspraak valt op de opgevraagde dag, zal deze medewerker ook worden getoond in de dagweergave.
Factuurnaam weergave
In het facturen overzicht wordt de naam van het soort factuur getoond. Hierdoor is duidelijk om welk soort (therapie, dienst, abonnement, artikel) factuur er in het overzicht wordt getoond.
Export instelling boekhoudprogramma’s
Bij de exportinstelling is het nu mogelijk om de grootboekrekeningen in te voeren. Dit is nu voor alle aanwezige boekhoudkundige mogelijk.
Onvolledig declaratieoverzicht filter toevoegen
Er is een filter toegevoegd aan het declaratieoverzicht
Declaratie filter
Bij het declareren en factureren van behandelingen is het mogelijk om gebruik te maken van een extra filter.










