Op deze pagina vind je alle informatie over de actuele releases. Klik op de release en zie direct welke onderdelen aan de software zijn vernieuwd. Heb je vragen over de release? Neem dan contact op met onze service desk via 023 20 10 248.

Release notes 10 februari 2025

Aanpassingen voor declareren en factureren
  • Prestatiecodes en prestatie codelijst: Het was mogelijk de prestatiecodes van bijv. de 073 lijst te verplaatsten naar de 999 eigengemaakte code lijst. Dit is nu niet meer mogelijk en eigengemaakte prestatiecodes worden nu automatisch op de 999 lijst gezet.
  • Tarieven Zorgtopics: De praktijk dient het contract van de fysiotherapie opnieuw in te lezen of er moet gekozen worden om de tarieven handmatig toe te voegen aan de prestatiecodes.
  • ZorgTopics - Declaratieprofiel bepaling op basis van niet-basisonderzoek vragenlijsten: Declaratieprofiel voor Zorgtopics kan ook bepaald worden door een online vragenlijst en hoeft niet per se in het basis onderzoek.
  • Zorgtopics exclusie kan niet gedeclareerd worden: Na een afkeur van bijv. F1013, wil je deze opnieuw declarabel maken, maar in de declaratie historie bleef deze op afgekeurd staan. Dit is nu opgelost.
  • Infomedics Verzekeringsnummer: Om te factureren via Infomedics is het met de GDS verplicht dat er een BSN of een verzekeringsnummer ingevuld is. Als geen van beide ingevuld zijn, krijg je in FysioRoadmap een foutmelding. In overleg met Infomedics hebben we de volgende instructies afgestemd, zodat je kan blijven declareren:
    1. Bij patiënten die geen BSN of verzekeringsnummer hebben moeten deze velden leeg blijven
    2. Zet het land op België (geen Nederland)
    3. Bij indicatie machtiging 'geforceerd declareren' aanvinken
    4. FysioRoadmap vult een fictief verzekeringsnummer in
    5. De factuur kan worden verstuurd via Infomedics
  • Retourinformatie: Op de achtergrond hebben we het proces rondom het ophalen van de retour informatie robuuster gemaakt zodat dit minder time-outs (foutmeldingen) geeft.
  • Declaratie - als bovenliggende behandelingen onvolledig zijn, zijn de onderliggende ook onvolledig: Wanneer er een dubbele prestatiecode wordt gebruikt, zoals 5000 + 5001, krijg je nu een foutmelding als de bovenliggende behandeling (5000) onvolledig is. Dit komt doordat de onderliggende behandeling (5001) in dat geval ook als onvolledig wordt beschouwd.
  • Ergotherapie: Vanaf 1-1-2025 kan verwijsdiagnose 016 niet meer gedeclareerd worden. Deze is bij nieuwe indicaties niet meer te selecteren en de juiste verwijsdiagnose (013) wordt automatische geselecteerd.
Kleine verbeteringen algemeen
  • Een gedeclareerde afspraak kon ten onterechte verwijderd worden. Dit is nu niet meer mogelijk.
  • Door een "-" bij de telefoonnummers ontstond er een foutmelding. Bij het aanmaken van een declaratie haalt FysioRoadmap het teken weg bij het telefoonnummer.
  • Er is een melding toegevoegd als een Zorgmail bericht is verstuurd.
  • Visuele oplossing waar een blauwe balk de data blokkeerde (zie hieronder het probleem wat er speelde).

  • In eindevaluatie wordt de rapportageknop groen wanneer er al een eindrapportage is gemaakt.
  • Foutmelding door te navigeren naar eindrapportage via agenda > afspraak > bezoek is opgelost.
  • Foutmelding wanneer een traject geen vervolgafspraak had en de behandelaar een eindevaluatie wilde doen is opgelost.
  • De gebruiker kan gemakkelijk naar een volgend veld in het bezoek-formulier gaan door gebruik te maken van de tab-toets.
  • Dubbelklikken in het bezoek-zorgplanoverzicht opent nu 'afgerond' en niet meer 'aankomend'.
  • Je kan nu collectieve acties doen op alle onderdelen van de fase (icoontje met de liggende streepjes) via de fasebalk in het zorgplan bij bezoek.
  • Klinimetriefases in zorgplannen hebben nu een eigen kleur, zodat het duidelijker is dat het gaat om een andere fase.
Autofocus
  • Bij een notitie van een afspraak krijgt het invoerveld direct focus zodat de gebruiker direct kan starten met typen.
  • Bij het openen van een bezoek krijgt het journaal direct focus.
  • Bij het openen van een anamnesekaart krijgt het patiëntbehoeften veld direct focus.
  • In de anamnesekaart kan de gebruiker door middel van de tab-toets op de juiste volgorde door de velden lopen (linksboven naar linksonder, rechtsboven naar rechtsonder).
Vorige releases:
Kleine verbeteringen algemeen:
  • FxxxxZ codes met het 0 tarief komen niet meer voor het omzetoverzicht maar worden wel goed berekend in het verloningsoverzicht.
  • Bij het bewerken van een bestaande afspraak is het nu mogelijk een combinatie code te kiezen.
  • We tonen de naam van de gebruiker in de uitlogknop i.p.v. het emailadres
  • De eindrapportage bevat nu alle informatie van de eindevaluatie zonder dat er eerst moet worden opgeslagen.
  • Filter instellingen bij statistieken worden vastgehouden
  • Tooltip (klein kadertje met informatie) bij onvolledige declaratie, houd de muis boven de melding en de informatie wordt getoond.
  • Vanaf Dashboard direct kunnen doorklikken naar berichten en acties voor het sneller en gemakkelijker verwerken.
  • Hyperlink in sidebaar onder het telefoonnummer zodat de patient direct gebeld kan worden
  • Hyperlink in sidebar onder het adres zodat google maps geopend wordt
Verbeteringen in de agenda
  • Automatisch starten in de huidige werkweek
  • Knop om snel datum en tijd toe te voegen notitie (stopwatch icoontje)
  • Vasthouden originele tijd bij kopiëren/plakken van een afspraak
  • Tooltip extra informatie van de afspraak als je over de afspraak gaat met de muis zonder te klikken
  • Het verslepen van een dag notitie is nu mogelijk in de weekweergave
  • Het emailadres van de patiënt wordt nu getoond bij de afspraakbevestiging
  • Vestigingen tonen met alleen de werkzame medewerkers
  • Makkelijk wisselen tussen de vestigingen door klikken op een vestigingsnaam in de legenda
Informatie ten behoeve van de jaarovergang
  • Verzekeringsnaam werd aangepast door COV check, deze is nu vastgezet met de juiste naam.
  • De contracten 2025 zijn te importeren via het stambestand – financieel – jaarovergang – contracten wizard
  • De praktijktarieven en kleuren zijn overgenomen van de oude (2024) Vektis lijst naar de nieuwe (2025) Vektis lijst.
Aanpassingen bij het declareren en factureren:
  • De knop voor print/downloaden bij factuurverzicht voor facturen van behandelingen 2024 is zichtbaar, zodat de juiste facturen wel door kunnen.
  • Je kan nu een factuur opnieuw declarabel maken. Dit kan via retourinformatie van de oorspronkelijke factuur.
  • Er is tijdens het printen van facturen status informatie die de voortgang van het printen laat zien
  • Zelfgemaakte prestatiecodes 999 komen niet meer op de onvolledige lijst
  • In het systeem voor Factureren en Declareren is het mogelijk om te zoeken op prestatiecode. Dit stelt je in staat om specifieke prestatiecodes afzonderlijk te declareren of te factureren.
  • Papieren facturen kunnen nu ook met meerdere patiënten tegelijkertijd
NIEUW : Forceer declareren
  • Als je bij de indicatie-> tabblad financieel-> het vinkje machtiging aanzet, komt er een nieuw blokje met "Geforceerd declareren".forceer declareren
  • Werking:
    • Het vinkje zet je aan als je een behandeling wil forceren, na declareren kan deze weer uit. Let op !! Zet je het vinkje niet uit dan kijkt het systeem niet naar afwijkingen en declareert FysioRoadmap alle behandelingen.
    • Voorbeeld redenen voor het gebruik van "geforceerd declareren":
      • Geen COV Check bij buitenlandse patiënten hoeven te doen (voorheen land anders) maar voor nu de snelste oplossing
      • GLI declaraties doorzetten waar voorheen nooit een dossier voor aangemaakt was.
      • 2 behandelingen op 1 dag kunnen declareren.
Data aanlevering Specificaties 11.0 (LDF/SKF)
De nieuwste aanlever specificaties zijn opgenomen in deze update. Let op!! Vergeet niet dat als je de aanlevering automatisch uitvoert, je de toestemming opnieuw moet geven. Dit kan eenvoudig via: Instellingen – Instituut beheer – Additioneel
Samenvoegen via Patiëntbeheer of via bewerk patiënt vanuit de agenda
Het is belangrijk dat de patiënt (Bron patient) zonder BSN of met het BSN [00000000] geselecteerd wordt. Vervolgens wordt er gezocht naar overeenkomende kenmerken. Er wordt een voorstel tot patiënt samenvoegen gedaan als aan vijf specifieke punten wordt voldaan.
  • BSN leeg is of 000000000
  • Bron achternaam overeenkomt met patiënt achternaam of partnernaam
  • Bron postcode overeenkomt met patiënt postcode
  • Bron huisnummer overeenkomt met patiënt huisnummer
  • Bron geboortedatum overeenkomt met patiënt geboortedatum
Selecteer patiënten samenvoegen
Twinfield
  • Kleine verbeteringen in de API koppeling, check voor de zekerheid even of alle facturen zijn geëxporteerd.
Zorgtopics:
Heeft u na de migratie bij een Zorgtopics traject problemen met het profiel. U krijgt de melding "gekozen profiel past niet bij de afgenomen klinimetrie” stuur dan stuur dan een email naar frminfo@healthcloudinitiative.com.
Opgelost
  • Factuur opnieuw kunnen factureren naar Infomedics
  • Omzet strippenkaart wordt alleen meegenomen op verkoopdatum van de strippenkaart
  • Abonnementen kunnen facturen op ingangsdatum abonnement
  • Agenda: aantal afspraken per ruimten werkt weer
  • Tekst aanpassing van een status in declaratie historie
  • Maximaal aantal berichten in het berichtencentrum aangepast
  • Correctiefactuur bleef op papier, nu weer op te sturen naar verzekeraar
Aangepast
  • Aanpassing van CSI voor in 2025:
    • CSI 004 t/m 007 komen te vervallen
    • CSI 013 t/m 021 komen te vervallen
    • CSI 022 wordt toegevoegd
  • Alle Online-stambestanden zijn mee gemigreerd na migratie en hoeven niet opnieuw gedownload te worden
  • Contractwizard geüpdatet zodat er ook voor andere zorgtypes contracten geselecteerd kunnen worden in 2025
  • Update GDS:
    • Sjabloon restitutie nota beschikbaar maken
    • Prestatiecodes
    • Filter in onvolledig lijst per (zorgverlener) instelling
  • Nieuw icoon en link van de handleidingen onder kenniscentrum, die leidt naar de FRM pagina met handleidingen.
  • Fixeren van actie balk bij retourinformatie
  • Deselecteren van vinkje na het doen van een actie bij de retourinformatie
  • Filter voor alleen tonen van afgekeurde regels bij retour informatie
  • Geforceerd declareren functie onder indicatie
    • Na het aanvinken van machtiging, wordt het vinkje geforceerd declareren zichtbaar om aan te vinken.

Releasenotes Webbased versie 0.157.78 (14 november 2024)

Onvolledigheidsmelding

De onvolledigheidsmelding voor afspraken met een PM code in 2025 is opgelost. Klanten die niet konden declareren in 2024, kunnen dit wel weer.

Afspraakbevestigingen

Afspraakbevestigingen, ICS bestand is nu tijdszone specifiek, en zal dus geen problemen meer moeten opleveren met klanten die te vroeg of te laat verschijnen.

Verwijderen instituten

Instituten zijn weer te verwijderen, mits er niet op gewerkt is.

Relatienummer bij aanmaken patient

Relatienummer van de patiënt wordt nu ingevuld bij het aanmaken van een nieuwe patiënt. Als de patiënt wordt geëxporteerd met een niet-Twinfield export wordt ook het relatienummer automatisch gevuld.

Vestigingsnaam

Foutmelding bij vestigingsnaam is opgelost.

Releasenotes Webbased versie 0.157.54 - 20 september 2024

Zorgtopics

Het is nu mogelijk om direct een reden voor exclusie te tonen.

Export naar Exact

Het format en de inhoud van het exportbestand zijn aangepast en sluiten aan bij de export definities van Exact

Wachtwoord reset geblokkeerde medewerkers

De problemen rondom de reset van geblokkeerde medewerkers is opgelost.

Abonnement | Strippenkaarten

Bij gemigreerde strippenkaarten kon het voorkomen dat het al gedeclareerde aantal behandelingen niet correct werd meegeteld. Dit is opgelost.

Agenda weergave

Er zijn visuele aanpassingen gedaan voor het scrollen in de agenda.

Afspraak zonder patiënt

De kleurweergave bij de afspraak zonder patiënt is hersteld.

PREM aanleveringen Mediquest

De problemen rondom het verzenden van de PREMs uitvraag zijn verholpen. Nu kunnen dossiers weer meegenomen worden in het verzenden van PREMs.

Anamnesekaart

Bij het openen van de anamnesekaart werd de tekst in de diverse velden onjuist getoond. De regeleindes zijn toegevoegd zodat de tekst weer leesbaar is.

Releasenotes Webbased versie 0.157.24 (29 augustus 2024)

Traagheid

Vanaf vrijdag (30-8-2024) wordt FysioRoadmap Webbased via zogenaamde loadbalancing gehost. Hiermee wordt er een significante stap gezet in de performance van FysioRoadmap Webbased 

Nieuw

SIDEBAR aantallen  De telling van reeds gedeclareerde behandelingen worden nu ook getoond met het juiste aantal in de sidebar.  

Aangepast

Exportbestanden - factuurnummer  Bij het maken van een export bestand voor de boekhoudkundige programmas ontbraken er een tweetal velden. Vanaf nu worden het factuurnummer en het originele factuurnummer ook in het exportbestand opgenomen.  

Opgelost

Export Exact Online Het exportbestand dat aangemaakt werd voor Exact Online gebruikers was niet goed te uploaden. Hierdoor waren de importgegevens in Exact Online niet goed te gebruiken. Dit is nu opgelost en het exportbestand voldoet nu aan de geldende Exact Online definities.  Reminders van afspraakbevestiging na verwijderen afspraak  Van afspraken die vóór de migratie van de praktijk in FysioRoadmap All-in-One waren gemaakt en die vervolgens in FysioRoadmap werden verwijderd werd de reminder e-mail alsnog verstuurd. Nu is dit verholpen bij het verwijderen van deze afspraken wordt de e-mailbevestiging van deze afspraak niet meer naar de patiënt verzonden.  Strippenkaarten filter aangepast  Gemigreerde en reeds gefactureerde strippenkaarten werden na de migratie in FysioRoadmap Webbased weer facturabel gesteld. Dit is nu opgelost, de betreffende strippenkaarten worden nu herkend en weergegeven als gefactureerd.   GDS-voorbereidingen  De GDS gaat per 1 januari 2025, dit is de nieuwe declaratiestandaard voor alle paramedie declaraties in Nederland. Hiermee wordt de technische afhandeling van de declaraties volledig aangepast. Als gebruiker van FysioRoadmap zullen jullie in het dagelijks gebruik hier niet al te veel van merken. Voor ons als leverancier van de declaratiesoftware zijn dit wel een enorm ingrijpende wijzigingen, waar we al geruime tijd mee bezig zijn en nog in de komende maanden mee door zullen gaan.  

Releasenotes Webbased versie 0.157.90 (15 augustus 2024)

Nieuw

Instituten Vanaf nu kan elk instituut binnen FysioRoadmap zijn eigen praktijk-AGB beheren. In tegenstelling tot de All-in-One versie hoef je patiënten niet langer handmatig over te zetten naar een ander instituut, patiënten staan centraal. Er zijn een aantal onderdelen die voor het hele pakket instelbaar zijn (instituut onafhankelijk) en sommigen slechts voor het betreffende instituut (instituut afhankelijk). 
Instituut-afhankelijke onderdelen:  Instituut-onafhankelijke onderdelen: 
  • Instituut beheer 
  • Gebruikersbeheer 
  • Koppelingen 
  • Medewerkers 
  • Sjabloonbeheer 
  • Vestigingen 
  • Tarieven voor artikelen, abonnementen, diensten en prestatiecodes 
  • Jaarovergang/contracten wizard (verzekeraarscontracten) 
  • Agenda 
  • Declareren 
  • Statistieken (PREMS, LDF/SKF) 
  • Verzekeraars 
  • Abonnementen 
  • Diensten 
  • Artikelen 
  • Prestatiecodes 
  • Patiëntgegevens 
  • Declaratiehistorie 
  • FysioRoadmap (indicaties en rapportages) 
  • Stambestanden (exclusief medewerkers en sjabloonbeheer) 
  • Dossier 
  • Afspraakonderwerpen 
Bekijk hier de video over het instellen en gebruiken van meerdere instituten.    Agenda overzicht Onder het tabblad 'Statistieken' vind je nu een nieuw agenda-overzicht. Dit overzicht toont alle relevante gegevens over het gebruik van de agenda in één oogopslag. Denk hierbij aan het aantal gewerkte dagen, uren etc. 
 
Klik hier voor de video   Sidebar aanpassingen We hebben de sidebar uitgebreid met enkele nieuwe functies. Je ziet nu direct wanneer de laatste COV check heeft plaatsgevonden, het telefoonnummer van de huisarts, het nummer van de afspraak in verhouding tot het totale aantal geplande afspraken en de verzekeraar van de patiënt. Ook zie je een melding als de patiënt geen aanvullende polis heeft.    Aanvinken in zorgplan Bij het afvinken in het zorgplan kun je nu eenvoudig een regel aanklikken, zo voorkom je mis klikken. Met de Shift-toets kun je nog makkelijker meerdere zorgplanregels selecteren. 

Aangepast

Performance verbeteringen In de afgelopen periode hebben we verschillende wijzigingen doorgevoerd ter bevordering van de performance van onze applicatie.

Opgelost

Onterechte melding "AV bijna op"  Inlogproblemen waardoor gebruikers werden geblokkeerd en niet zelf konden resetten  Zoeken op naam in interne berichten en Zorgmail  Alle sjablonen worden nu getoond bij het aanmaken van een rapportage  Ontvangst van retourinformatie is weer zichtbaar  Onterechte dubbele tariefmelding bij declareren  Sjablonen waren niet zichtbaar bij het maken van een rapportage als de gebruiker geen Zorgmail-account had 

Releasenotes Webbased versie 0.156.60 (26 juli 2024)

Nieuw

[Reeds gedeclareerd] in [Indicatie]  In de [Indicatie] is de rubriek [Reeds gedeclareerd] aangepast en uitgebreid. Het is vanaf nu mogelijk om per behandelperiode aan te geven hoeveel behandelingen er [Reeds gedeclareerd] zijn bij bijv. een collega-praktijk. De behandelperiode kan afhankelijk van de soort indicatie een kalenderjaar of een behandeljaar zijn. Er zijn nu per indicatie 1 of meerdere behandelperiodes toe te voegen.   Zie hiervoor in het tabblad [FysioRoadmap] de sidebarregel [Indicatie], tabblad [Financieel].   Hier is nu een periode toe te voegen en te voorzien van de juiste informatie.   Periode Financieel FysioRoadmap Indicatie Als de gegevens zijn ingevuld, zal dit in de weergave van de Agenda sidebar getoond worden. De in deze rubriek ingevulde gegevens hebben directe invloed op de declaratieafhandeling van de afspraken binnen deze indicatie.  

Aangepast

Performance verbeteringen In de afgelopen periode hebben we verschillende wijzigingen doorgevoerd ter bevordering van de performance van onze applicatie.

Opgelost

Weergave aantal behandelingen in de Agenda sidebar De telling voor indicaties van COPD, Claudicatio intermittens, Knie/heupartrose en chronische indicaties zijn aangepast. Hierdoor is de weergave in de Agenda sidebar accuraat ten aanzien van de indicatie. Hiervoor is in de [Indicatie] de rubriek [Reeds gedeclareerd] aangepast. PREMS verzenden na 1 jaar Er konden problemen zijn met het verzenden van dossiers indien deze langer dan een jaar in behandeling waren. Dit is nu opgelost waardoor deze weer verzonden kunnen worden. Online agenda planner De online agenda planner gaf afspraak mogelijkheden voor de komende 4 weken, dit is aangepast naar 4 maanden.

Releasenotes Webbased versie 0.156.52 (18 juli 2024)

Nieuw

Kader om de geselecteerde afspraak  Wanneer een afspraak in de agenda is geselecteerd (sidebar opent) verschijnt een kader om de afspraak zodat deze duidelijk zichtbaar is.   Geboortedatum bij afspraak maken  Geboortedatum wordt nu getoond achter de naam van de patiënt bij inplannen van afspraak.   Snel functie – Groepen selecteren in agenda  In de agenda kan via de rechtermuis button in de selectie box [Medewerker] binnen de weergave dag view in 1x alle medewerkers of de diverse medewerkersgroepen worden getoond. Met linker muis button selectie wordt zoals gebruikelijk [Alle individuele medewerkers] en [Alle medewerkersgroepen] getoond. 

Aangepast

Bij de weergave van de medewerkersgroepen worden alleen de [Actieve] medewerkers getoond.    Afspraak verslepen - vestiging  Wanneer je een afspraak versleept naar een ander roosterblok, veranderd deze direct naar de juiste vestiging  Afspraak maken - Oude indicaties   Bij het maken van een nieuwe afspraak worden de actieve indicaties getoond.  PREMS verzenden  De PREMS kunnen nu ook verzonden worden vanuit het [Bezoek], tabblad [Subdoelen], optie [Indicatie afsluiten]  Vestigingen filter  Bij de selectieboxen [Vestiging] worden nu alleen de [Actieve vestigingen] getoond. Deze selectieboxen zijn oa. in de [Agenda afspraak] en [Overzichten] aanwezig.  Zorgverleners filter  In de [Anamnesekaart] worden bij de selectieboxen [Huisarts] en [Verwijzer] alleen nog de [Actieve zorgverleners] getoond.  

Opgelost

Traagheid  In de afgelopen periode zijn er diverse aanpassingen doorgevoerd om de ervaren traagheidsproblemen op te lossen.  Submenu’s weergave  Er was een probleem met de weergaven van submenu’s op kleine schermen, dit is nu opgelost.   ZorgTopics – 2 afspraken op 1 dag  Bij ZorgTopics trajecten werden 2 afspraken op de intakedatum geblokkeerd in het overzicht [Onvolledige declaraties]. Nu worden 2 afspraken op 1 dag bij een ZorgTopics traject niet meer geblokkeerd.   Agenda – Aanmeldlijst – online afspraken  In de aanmeldlijst tonen we de starttijd van een online gemaakte afspraak, dit om verwarring met [Intake] + [Zitting reguliere behandeling] afspraken te voorkomen.   Online Afspraak planner  Bij het gebruik van de [Online afspraak planner] waren en een aantal problemen die in deze update zijn opgelost: 
  • Afspraken die via de [Online afspraak planner] zijn gemaakt zijn nu weer te verwijderen 
  • Medewerkers worden 1 keer getoond bij het gebruik van [medewerkersgroepen], hierdoor worden [Medewerkersgroepen] niet meer dubbel getoond
  • Bij het plannen van afspraken konden tijdsblokken onterecht als [Beschikbaar] getoond worden. Dit is nu verholpen waardoor afspraken niet meer per ongeluk dubbel ingepland kunnen worden
Foutmeldingen  De onderstaande foutmeldingen zijn verholpen: 
  • Foutmelding bij wijzigen van een [Alias prestatiecode] naar [Niet nagekomen afspraak] 
  • Foutmelding bij verschuiven van een afspraak met een [Alias prestatiecode]  
  • Foutmelding bij een notitie met een [Alias prestatiecode] 

Releasenotes Webbased versie 0.155.96 (7 juni 2024)

Nieuw

ONLINE Afspraken inplannen  Voor het inplannen van een intakeafspraak (via DTF of verwijzing) is het mogelijk om gebruik te maken van een koppeling op jouw website. Door in het rooster aan te geven op welke dagen en tijden een medewerker beschikbaar is, worden deze tijden beschikbaar voor de ONLINE afspraak planner. De patiënt kan zo in slechts 4 stappen de intakeafspraak maken, welke vervolgens direct in de agenda van de betrokken collega getoond zal worden.   Wil je hier gebruik van maken? Meld je dan aan via https://support.fysioroadmap.nl/support/online-afspraken-maken/  ONLINE afspraken in Aanmeldlijst   Afspraken die via de ONLINE afspraak planner zijn gemaakt worden automatisch in de Aanmeldlijst toegevoegd. Deze afspraken zijn herkenbaar aan het globe-icoon, vanuit het …-icoon is direct mogelijk om bij deze aanmeldingen een [online intake] te versturen.   Een volledige beschrijving van het werken van de ONLINE afspraak planner is in de instructievideo op onze website te vinden.   Dubbel aangemaakte patiënt samenvoegen   Als een patiënt meerdere keren is aangemaakt, is het mogelijk om de naw-gegevens samen te voegen. De minimale naw-gegevens waarop wordt gecontroleerd op dubbele invoer zijn: 
  • Achternaam (tussenvoegsel)  
  • Geslacht  
  • geboortedatum  
  • Postcode 
  • Huisnummer 
Bij het samenvoegen worden alleen de ontbrekende velden toegevoegd, er worden geen NAW velden overschreven.  

Aangepast

Weergave van persoonsgegevens in browser tabblad  Afhankelijk van het veld waarin werd gewerkt kon het voorkomen dat er de naam van de patiënt werd weergegeven in de tabbladtitel van de webpagina. Dit is nu aangepast en persoonsgegevens worden nooit meer getoond in de tabbladtitel.  Aanmeldlijst aanpassingen   Er zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd in de Aanmeldlijst.  
  • In de lijst worden vanaf nu alleen [actieve] medewerkers getoond.  
  • De sortering is nu standaard op de [Aanmelddatum].  
  • Het telefoonnummer wordt nu altijd meegenomen uit de stamkaart van de patiënt.  
  • De kleur van het icoon [Terugbellen] is aangepast naar de kleur blauw. 
  • Indien er een [Terugbel afspraak] in de toekomst is, wordt deze pas getoond op de datum van de terugbelafspraak. 

Opgelost

Infomedics facturen   Wegens een probleem in de aanroep konden Infomedics facturen niet worden geopend. Dit is opgelost en al deze facturen zijn weer te openen  Sidebar telling afspraken  In de sidebar werden de reeds gedeclareerd aantal afspraken in sommige gevallen ten onrechte per kalender jaar geteld. Dit is nu aangepast en deze telling is nu gebaseerd op het behandeljaar.   Afspraken verwijderd   Indien een item in [afspraakonderwerpen] werd verwijderd, werden afspraken met dit onderwerp ook verwijderd. Het is nu niet meer mogelijk om gebruikte onderwerpen te verwijderen.  

Releasenotes Webbased versie 0.155.95 (30 mei 2024)

Nieuw

2 afspraken op 1 dag Wanneer er meer dan één afspraak op een dag is met dezelfde indicatie en meer dan één niet-intake (186x of 187x) prestatiecode, verschijnt er een melding in beeld.    Manuele therapie afspraak Bij het inplannen van 9 of meer 120x prestatiecodes op de huidige polis binnen hetzelfde kalenderjaar, krijg je een melding.    Polis bijna leeg Als er wordt overgeschakeld van AV naar een papieren factuur, verschijnt er een melding om je te waarschuwen.    Zorgtopics afspraak maken en declareren  Zorgtopics vervangt Fysiotopics en Zorg1. Het gebruik van Zorgtopics producten en de declaratie ervan is exclusief voor Zorgtopics-klanten.  Het juiste Zorgtopics traject wordt bepaald op basis van specifieke klinimetrie. De uitkomst van de StarT Back of de Keele StarT MSK tool bepaalt het declaratieprofiel van het traject. Voor een volledige uitleg over het gebruik van Zorgtopics producten. 

Aangepast

Praktijkoverzicht – patiëntnaam wordt getoond  Aan het praktijkoverzicht is een extra tabblad [Patiënt] toegevoegd. In dit tabblad worden de namen van de patiënten getoond op basis van de toegepaste filters.    Aanmeldlijst aanpassingen   Er zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd in de Aanmeldlijst.  
  • In de lijst worden vanaf nu alleen [actieve] medewerkers getoond.  
  • De sortering is nu standaard op de [Aanmelddatum].  
  • Het telefoonnummer wordt nu altijd meegenomen uit de stamkaart van de patiënt.  
  • De kleur van het icoon [Terugbellen] is aangepast naar de kleur blauw. 
  • Indien er een [Terugbel afspraak] in de toekomst is, wordt deze pas getoond op de datum van de terugbelafspraak 
Voorbereidingen GDS  Ook in de afgelopen weken wordt er gewerkt aan de voorbereidingen voor de nieuwe declaratiestandaard. Deze werkzaamheden zijn nu nog niet zichtbaar voor gebruikers, maar zorgen wel voor een soepele overgang op het moment dat de GDS in zal gaan. 

Opgelost

Downloaden van klinimetrie met een tabel  Het downloaden van klinimetrische instrumenten o.b.v. een tabel is weer mogelijk  Uitprinten dossier   Bij het uitprinten van dossiers, kon het voorkomen dat regels over elkaar heen werden uitgeprint en dus onleesbaar waren. Dit is nu opgelost, de regels worden gescheiden van elkaar geprint.   Problemen met factureren/declareren  Indien er een patiënt voorkwam zonder polis kon het voorkomen dat het declareren/factureren vast liep. Dit is nu verholpen.  

Releasenotes Webbased versie 0.155.100 (7 mei 2024)

Nieuw

Praktijk informatie filter  Bij het berekenen van de praktijkinformatie is het filter [Methode] toegevoegd. Het is nu mogelijk om op basis van instroom, uitstroom of patiënten in behandeling de praktijkinformatie op te bouwen.   Declaratie historie   Indien een afspraak is gedeclareerd/gefactureerd zijn bij de declaratiehistorie nu ook diagnosecode en de CSI-code per factuurregel inzichtelijk. In het uitklapmenu wordt per factuurregel getoond met welke codes deze regel is verzonden.   Notitie vanuit agenda  Indien er een notitie bij het dossier van een patiënt is aangemaakt, wordt deze nu ook vanuit de agenda getoond. Vanuit [bewerk bezoek] zal de notitie worden getoond bij de betreffende patiënt.  

Aangepast

Afspraken na 1 juli maken  In verband met het uitstel van de GDS 801 v2.0 is het slot op het maken van afspraken na 1 juli verwijderd. Zodoende kunnen afspraken na 1 juli weer gewoon worden gemaakt.   Scroll bar  Bij het gebruik van grote overzichten of velden wordt dit getoond in een scroll bar in de applicatie. Zodoende worden deze overzichten en velden niet meer getoond vanuit een eigen window en wordt er meer informatie getoond in het scherm.   Zorgmail wachtwoord  Bij de instellingen van Zorgmail was het onduidelijk of er een wachtwoord was ingevuld. Het wachtwoord wordt als ******* weergegeven ten teken dat dit wel is ingevuld.  

Opgelost

Abonnementen error  Abonnementen waarbij de geldigheidsduur niet was ingevuld leidde tot foutmeldingen. Dit is nu opgelost.   Credit na deelbetaling  Bij het crediteren van een afspraak na een deelbetaling kwam een foutmelding in beeld. Dit is nu opgelost.  Covid herbesmetting  De telling van de CSI-code ten aanzien van COVID herbesmetting gaf problemen dit is nu opgelost 

Releasenotes Webbased versie 0.155.84 (11 april 2024)

Nieuw

Dagnotitie Agenda  Een optie waar veel naar vraag is geweest hebben we in deze update voor jullie beantwoord. Vanuit de agenda is er nu een mogelijkheid om bovenaan de dagweergave van een agenda een of meerdere notities te plaatsen. Deze ‘dagnotitie’ zal in elke weergave van de agenda (dag, week, maand) worden getoond. Als je > 4 notities op 1 dag maakt, zal er een scroll bar rechts op de pagina verschijnen, zodat je alle notities wel toegankelijk blijven.   De notitie kun je eenvoudig maken door middel van de rechter muis button op de gewenste dag in de regel [hele dag] te te selecteren.    Verloningsoverzicht  In de statistieken is het verloningsoverzicht toegevoegd. In dit overzicht is het mogelijk om de verloning van zowel therapie, diensten, abonnementen en artikelen te laten berekenen. Hiervoor is het noodzakelijk dat er een verloningstarief voor het soort afspraak (therapie of dienst), het  artikel of het abonnement in de stambestanden is ingevoerd. Daarnaast dienen het verloningspercentage en de verloningsmethode in de stamkaart van de medewerker te zijn ingevuld. Het deze gegevens zal vervolgens op basis van de gekozen filters bij het [Verloningsoverzicht] in het tabblad [Statistieken] de verloning worden uitgerekend. Dit overzicht is vervolgens te printen, downloaden en/of te exporteren.     Gecombineerde Leefstijl interventie (GLI) declaraties  De GLI is toegevoegd in deze update. De prestatiecodes voor de GLI zijn beschikbaar en ook de declaratieflow is vanaf heden geautomatiseerd ingericht. Gedurende de behandelepisode van de GLI mogen niet alle afspraken gedeclareerd worden en de declaratie dient slechts per kwartaal ingediend te worden.   De afspraken kunnen op de bekende manier in de agenda worden gemaakt. FysioRoadmap zal op basis van de te declareren periode automatisch de juiste afspraken binnen deze periode declareren. Zie voor een verdere uitleg van de GLI onze instructievideo.  Naast de mogelijkheid om de GLI afspraken te maken en te declareren is ook de manier van declareren uitgebreid.      Onvolledige overzichten medewerker Vanaf deze update is het mogelijk om medewerkers met 'employee rechten' hun eigen onvolledige overzichten te laten inzien.

Aangepast

Declareren als rechtspersoon of namens een coöperatie  Door de instellingen bij contracten flexibeler te maken, is het nu mogelijk om als [rechtspersoon] te declareren of namens een [coöperatie] te declareren. Hiervoor zijn er in de stamkaart van de [Verzekeraar] bij de [contracten] de nodige velden toegevoegd. Op basis van de vulling van deze velden zal de afhandeling van de declaratie richting VECOZO worden voorzien van de juiste informatie.  Gebruikersverbeteringen  In verschillende velden, onder andere in de aanmeldlijst, is de applicatie aangepast ten behoeve van gebruikersgemak.  

Opgelost

Journaaltekst   De journaaltekst bij het kopiëren van bezoeken werd niet meegenomen, dit is nu opgelost. De tekst wordt nu correct weergegeven.   Aanmeldlijst  Bij klanten die recent zijn gemigreerd naar FysioRoadmap Webbased werd de [Aanmeldlijst] niet juist ingeladen en niet getoond. 

Releasenotes Webbased versie 0.155.81 (april 2024)

Nieuw

Afspraak maken met archief patiënten (en patiënten activeren)  Patiënten die in het archief staan zijn nu op te vragen bij het maken van een afspraak. Hiervoor is er bij het maken van de afspraak de button [Actieve patiënten/alle patiënten] beschikbaar. Bij het maken van een afspraak zal er primair gezocht worden op [Actieve patiënten]. Mocht de patiëntnaam niet getoond worden dan kan er gezocht worden in het archief door [Alle patiënten] te selecteren. Indien de afspraak gemaakt wordt met de gearchiveerde patiënt, dan zal deze patiënt direct [actief] worden gesteld.  

Aangepast

Aanmeldlijst aanpassingen  De kolomweergave en selectieweergave van de [Aanmeldlijst] is bijgewerkt.   Afgesloten Prestatiecodes  Een aantal prestatiecodes stonden in verband met de aankomende GDS al afgesloten per 1 april. Dit is nu aangepast naar 1 juli 2024, de nieuwe ingangsdatum van de GDS. 

Opgelost

Notitie op Dashboard opslaan  Een notitie op het Dashboard kon in sommige gevallen op basis van gebruikersrechten niet worden opgeslagen. Dit is nu verholpen, elke medewerker kan nu notities op het dashboard opslaan.  Declaratie op papier  Bij het verwerken van retourinformatie werden sommige declaraties onterecht op papier gefactureerd. Dit is nu verholpen waardoor de declaratiestatus juist wordt gebruikt in de declaratie/facturatiecyclus. 

Releasenotes Webbased versie 0.155.77 (maart 2024)

Nieuw

Aanmeld lijst  De aanmeldlijst is een agenda tool die gebruikt kan worden om klanten, waar nog geen plek in de agenda voor is, te plaatsen. De aanmelding kan vervolgens opgevolgd worden door acties. Daarnaast is deze aanmeld lijst ook te gebruiken als terugbellijst waarbij patiënten gekoppeld kunnen worden aan een terugbelactie.   Omzet overzicht per prestatiecode  Omzet kan getoond worden op basis van de prestatiecode. In het omzetoverzicht is een extra filter optie [Omzet type] toegevoegd.   Bij de selectie van [Soort] = [Therapie] en [Detailregel] = [Omzet type] zal de splitsing gemaakt worden per prestatiecode.       Afspraak bevestiging – sjablonen gebruiken  Indien er bij de stambestanden [Sjabloonbeheer], optie [Afspraak bevestiging] meerdere sjablonen zijn aangemaakt is er een keuzemogelijkheid bij het maken van de agenda afspraak.   Naast de e-mailbevestiging wordt er een dropbox getoond waarin een ander sjabloon gekozen kan worden. Het als [standaard] gemarkeerde sjabloon (in de [Stambestanden]) wordt bij de afspraak getoond.    Toon abonnement afspraken bij declaratie historie  In de [Declaratie historie] worden nu ook de afspraken getoond die bij dit abonnement zijn gemaakt. In het …-icoon kunnen deze afspraken opgeroepen worden. Dit zijn de afspraken die behoren tot de getoonde periode.  

Aangepast

Online intake – vragen niet meer importeren  Bij het verzenden en vervolgens ophalen van de ‘Online intake’ werden ook de vragen geïmporteerd in de anamnesekaart. Dit is gewijzigd, alleen de antwoorden worden vanaf nu geïmporteerd.   Sjabloon beheer – placeholders  In het [sjabloonbeheer] is het nu mogelijk om [BIG nummer], [CKR nummer] en [Keurmerk nummer] toe te voegen. Zodat deze nummers op facturen en/of rapportages kunnen worden getoond.   Factuurnummer bij diensten worden getoond  In de [Declaratie historie] werd bij dienstfacturen het factuurnummer niet getoond. Dit is nu toegevoegd bij de declaratieregel van de dienst.  

Opgelost

LDK aanlevering  De status van de LDK aanlevering kon in sommige gevallen een onjuiste weergave tonen. Dit is nu opgelost, de juiste status [afgekeurd] of [goedgekeurd] wordt nu getoond.   CSI 010  Bij bekkenfysiotherapeutische behandelingen (prestatiecode 160x) van patiënten met een indicatie met diagnosecode [006486] werd niet de CSI-code op 010 getoond bij de eerste 9 behandelingen. Dit is nu opgelost, onafhankelijk of de vinkbox [Chronisch] wel of niet aan staat wordt de CSI-code 010 gegenereerd.   PSK bij KFT kaart  Bij de PSK werd de [Omschrijving probleem] bij Kinderfysiotherapie anamnesekaarten niet gevuld. Dit is nu bijgewerkt en bij alle problemen worden de standaard teksten nu getoond.   Crediteren na gedeeltelijke goedkeuring  Na het corrigeren van een declaratie die gedeeltelijk was afgekeurd door de zorgverzekeraar en verwerkt in de retourinformatie, was het niet altijd mogelijk om het goedgekeurde bedrag aan de zorgverzekeraar te crediteren. De verwerking van de retourinformatie is uitgebreid waardoor deze mogelijkheid nu wel geboden wordt.  

Releasenotes Webbased versie 0.155.73 (februari/maart 2024)

Nieuw

Ergotherapie  In deze versie is het toevoegen van een ergotherapie contract opgenomen. Zodoende is het maken en declareren van ergotherapie afspraken mogelijk. Deze afspraken zijn conform de PM304 standaard digitaal te declareren naar een zorgverzekeraar of op papier te factureren aan een patiënt. Bij de indicatie is het mogelijk om de specifieke ergotherapie diagnosecodes te selecteren.  Beweegprogramma  Het plannen en declareren van een beweegprogramma is vanaf nu ook mogelijk in FysioRoadmap Webbased. Beweegprogramma’s kennen specifieke prestatiecodes. De afspraken in de agenda zullen standaard op [niet-declareren] worden gesteld. Voor het correct declareren is het van belang dat in het tabblad [financieel] van de indicatie het declaratieprofiel [beweegprogramma] wordt geselecteerd. Het declareren van een beweegprogramma zal plaatsvinden op het moment dat de indicatie wordt afgesloten. Voor de verder uitleg hierbij onze instructievideo.  Abonnementen  In deze versie is de eerste release van de abonnementenmodule opgenomen. Het is nu mogelijk om abonnementen aan te maken, abonnementen aan cliënten te koppelen en abonnement afspraken in de agenda te maken. Deze abonnementen zijn vervolgens te factureren vanuit FysioRoadmap. Hierbij onze instructievideo en een verdere uitleg over het gebruik van de abonnementenmodule. Ruimte in agenda zichtbaar maken  Indien aan een ruimte een kleur is toebedeeld en deze ruimte is aan het rooster van een medewerker gekoppeld, wordt deze kleur in de agendablokken getoond. Zodra er een afspraak in deze blokken wordt geplaatst zal de kleur van de prestatiecode getoond worden. Als de prestatiecode geen eigen kleur heeft, zal de kleur van de vestiging worden getoond. Hierbij de instructie video.

Aangepast

Vestigingen filteren  Het is nu mogelijk om in de agenda moeiteloos alle vestigingen te deselecteren, zonder dat je ze één voor één hoeft uit te vinken. 

Opgelost

Skully meting  De Skully meting voor de kinderfysiotherapie is aangepast. Het is nu mogelijk om de meting in decimalen te noteren.   Declareren tot en met [Datum]  In de vorige release bleek dat de declaratie selectie niet "tot en met" de ingevoerde datum werd uitgevoerd, maar alleen tot de geselecteerde datum. Dit is nu verholpen en de selectie is weer tot en met de geselecteerde datum   Afspraken met alias code  Het gebruik van de aliascode kon tot problemen leiden. Dit is nu opgelost.  

Releasenotes Webbased versie 0.155.67 (februari 2024)

Nieuw

Baliefactuur  Indien een therapieafspraak op papier gedeclareerd wordt en deze de status facturabel heeft, kan deze direct vanuit de agenda worden gefactureerd. Na het selecteren van de afspraak is in het sidebar menu de optie [Factureer en print] beschikbaar. Met deze functie kan er voor deze specifieke afspraak direct een factuur worden aangemaakt en geprint.   Oefentherapie  Naast het maken van Fysiotherapie afspraken is het vanaf nu ook mogelijk om Oefentherapie afspraken te plannen en te declareren. De te gebruiken prestatiecodes zijn te activeren via tabblad [Stambestanden], in de sidebar regel [Prestatiecodes]. De verdere declaratie van Oefentherapie afspraken is gelijk aan die van Fysiotherapie afspraken 

Aangepast

PREMS versturen van verschillende indicaties  Als een patiënt 2 verschillende lopende indicaties heeft, was het niet mogelijk om van beide indicaties een PREMS uitvraag te verzenden. Dit is nu opgelost en voor beide indicaties zal FysioRoadmap de PREMS uitvraag verzenden op het moment dat deze voldoet aan de specs van de PREMS aanbieder.   Crediteren facturen  Bij het crediteren vanuit het [Facturenoverzicht] kon het gebeuren dat er een foutmelding in beeld kwam. Hierdoor kon de credit niet verstuurd en afgehandeld worden. Deze foutmelding is verholpen waardoor de creditatie afgehandeld kan worden. 

Opgelost

Alternatief factuur adres  Het vinkje dat bij het [Alternatief factuuradres] wordt aangezet, werd bij het [Opslaan] niet onthouden. Dit is nu opgelost.   Zelf gemaakte prestatiecodes  Het is nu weer mogelijk om zelf prestatiecodes aan te maken en op te slaan.  PSK online versturen  Bij het online versturen van de PSK was het niet mogelijk om deze in te vullen. Vanaf nu is dit wel mogelijk.   

Releasenotes Webbased versie 0.155.56 (januari 2024)

Nieuw

Jaarovergang 2024 Voor alle zorgverzekeraars zijn de contracten te activeren via de jaarovergang/contracten wizard. Deze kun je vinden in het tabblad [Stambestanden]. Voor de volledige uitleg van de jaarovergang zie onze Instructievideo Jaarovergang Webbased Oefentherapie Naast het maken van Fysiotherapie afspraken is het vanaf nu ook mogelijk om Oefentherapie afspraken te plannen en te declareren. De te gebruiken prestatiecodes zijn te activeren via tabblad [Stambestanden], in de sidebar regel [Prestatiecodes]. De verdere declaratie van Oefentherapie afspraken is gelijk aan die van Fysiotherapie afspraken Baliefactuur Indien een therapieafspraak op papier gedeclareerd wordt en deze de status facturabel heeft, kan deze direct vanuit de agenda worden gefactureerd. Na het selecteren van de afspraak is in het sidebar menu de optie [Factureer en print] beschikbaar. Met deze functie kan er voor deze specifieke afspraak direct een factuur worden aangemaakt en geprint.  

Aangepast

Wijziging Fysiotherapie naar therapie Door het mogelijk maken van het declareren van oefentherapie en binnenkort ook van Ergotherapie is de naam Fysiotherapie in een groot aantal velden gewijzigd in Therapie. Het betreft hier alleen een tekstuele aanpassing, de functie van deze velden is verder ongewijzigd gebleven. Nieuwe patiënt aanmaken vanuit Agenda Een veelgehoorde wens hebben we in deze update meegenomen. Het is nu mogelijk om vanuit de agenda afspraak een Nieuwe Patiënt eenvoudig aan te maken. Hiervoor is een apart icoon toegevoegd aan het Afspraak scherm. Daarnaast wordt de naam van de nieuw in te voeren patiënt direct overgenomen in het Afspraak window. Agenda afspraak Dagview weergave Agenda Indien een medewerker geen actief rooster heeft, werd deze toch getoond in de dagweergave van alle medewerkers. In deze update is meegenomen dat alleen medewerkers met een actief rooster op de dag worden getoond. Uitzondering hierop is als er een afspraak wordt ingepland buiten het actieve rooster van een medewerker om. Als de afspraak valt op de opgevraagde dag, zal deze medewerker ook worden getoond in de dagweergave. Factuurnaam weergave In het facturen overzicht wordt de naam van het soort factuur getoond. Hierdoor is duidelijk om welk soort (therapie, dienst, abonnement, artikel) factuur er in het overzicht wordt getoond. Export instelling boekhoudprogramma’s Bij de exportinstelling is het nu mogelijk om de grootboekrekeningen in te voeren. Dit is nu voor alle aanwezige boekhoudkundige mogelijk. Onvolledig declaratieoverzicht filter toevoegen Er is een filter toegevoegd aan het declaratieoverzicht Declaratie filter Bij het declareren en factureren van behandelingen is het mogelijk om gebruik te maken van een extra filter.  

Opgelost

Ongeldige regel crediteren Bij het afhandelen van een creditatie van een eerdere gedeclareerde behandeling, kon het voorkomen dat de er een foutmelding in beeld kwam. Hierdoor was het niet mogelijk om de creditfactuur te verzenden. Dit is nu opgelost en de creditafhandeling is nu volledig uit te voeren. Tonen van afspraken bij zoeken Bij het zoeken van een patiënt in de agenda, werden niet alleen de therapie afspraken getoond, maar niet de dienst- en abonnement afspraken. Dit is opgelost zodat alle afspraaksoorten worden getoond. Ics. Koppeling afspraak bevestiging Bij het gebruik de afspraakbevestigingsmail vanuit de agenda werd het .ics bestand niet correct weergegeven. Dit is in deze update opgelost Overig Er zijn een aantal onderhuidse aanpassing gedaan ter verbetering van de performance en beveiliging.  

Release notes Webbased versie 0.155.50 (december 2023)

Nieuw

Kinderfysiotherapie  Vanaf deze versie kunnen gebruikers de speciale Kinderfysiotherapie kaart gebruiken. Deze kaart is in combinatie met de kinderfysiotherapie diagnosecodes te gebruiken om zodoende ook de declaraties voor kinderfysiotherapie af te kunnen handelen. Naast de inhoudelijke kaart zijn ook de klinimetrische instrumenten voor kinderfysiotherapie beschikbaar. Zie de instructievideo voor verdere uitleg.     Bekkenfysiotherapie  Ook in deze versie opgenomen is de speciale Bekkenfysiotherapie kaart. In deze kaart is het inwendig onderzoek opgenomen, hiervoor is het nodig de toestemmingsverklaring in te vullen. Ook voor de bekkenfysiotherapie is er aparte klinimetrie beschikbaar. Zie de instructievideo voor verdere uitleg.